Transport de criză: liber la achiziţia de autobuze SH

Autorităţile din Galaţi, Brăila, Buzău şi Focşani nu mai au bani pentru maşini noi.Autorităţile locale, care sunt proprietarele companiilor de transport public, spun că nu se pot face investiţii decât dacă activitatea va aduce profit.

Ştiri pe aceeaşi temă

Citiţi şi:

Încasările Transurb au crescut cu 64% după limitarea numărului de microbuze private

Autorităţile din Galaţi, Brăila, Buzău şi Focşani se confruntă cu mari probleme în asigurarea unui parc acceptabil de autobuze pentru transport urban în comun. Principala problemă este, categoric, lipsa fondurilor necesare.

Galaţi: Se trece pe second-hand

Un sfert din cele 120 de mijloace de transport în comun ale SC Transurb SA Galaţi sunt noi, respectiv 30 de autobuze şi 10 troleibuze. Un autobuz marca MAZ cu o capacitate de transport de 110 locuri a costat 174.000 euro, în timp ce pentru un troleibuz, s-au plătit 234.150 euro.
Conducerea societăţii de transport va organiza în perioada următoare o licitaţie în vederea completării parcului auto prin cumpărarea de autobuze second-hand. Achiziţia este necesară pentru a se putea asigura necesităţile de transport în comun după înjumătăţirea numărului de microbuze maxi-taxi.

„Avem alocaţi cam 600.000 de euro pentru achiziţia de autobuze second-hand. Acum stabilim criteriile de participare la licitaţie, iar în perioada următoare vom întocmi caietul de sarcini", ne-a declarat directorul SC Transurb SA, Genica Totolici.

Brăila: „noi", cu 350.000 km la bord

La Brăila, în ultimii 20 de ani, s-au achiziţionat 30 de autobuze de tip BMC Probus, produse în Turcia sub licenţă British Leyland.

„Sunt autobuze foarte bune care au la bord, fiecare, peste 350.000 de kilometri. În permanenţă avem în trafic 27-28 dintre ele, două sau trei fiind supuse reviziilor, zilnic, astfel încăt să nu perturbăm graficele" ne-a declarat Cornel Săndulescu, directorul Braicar S.A.

Autobuzele vor fi menţinute în trafic şi în următorii ani ele întrucât pot parcurge fără probleme până la 5-600.000 de kilometri. Pentru moment, nu se întrevede o nouă licitaţie pentru achiziţionarea de noi mijloace de transport.

„Braicar S.A. este o societate comercială şi trebuie să realizeze profit pentru a putea cumpăra alte autovehicule. Primăria, ca unic acţionar, trebuie să respecte legea" ne-a declarat Stoica Anghelescu, directorul Direcţiei Economice a Primăriei Brăila.

Focşani: s-au luat midibuze

Societatea de Transport Public Focşani dispune de 14 midibuze. În ultimii doi ani, respectiv 2008 şi 2009, au fost achiziţionate şapte midibuze, dintre care trei noi, la preţul de 84.000 de euro/bucata.

Alte patru autovehicule sunt second hand, cumpărate în leasing (an de fabricaţie 2007) direct din Polonia, la preţul de 40.000 de euro/bucata, cu un avans de 20%, leasingul fiind plătit lunar, timp de trei ani, din fondurile societăţii de transport public.

Şi la Buzău autorităţile locale au făcut eforturi pentru cumpărarea de autobuze noi, care asigură necesarul de transport pentru locuitorii oraşului. Societatea Transbus SA Buzău deţine 30 de autobuze urbane marca BMC, cumpărate în leasing, în două etape (2006 şi 2008).

Redevenţa a crescut de 10 ori

Primăria Galaţi a încasat în 2009 de la societatea de transport public Transurb o redevenţă de 380.000 de lei, pentru ca în 2010 să majoreze de 10 ori această taxă fără vreo explicaţie prealabilă.

Transurb trebuie să plătească 3,7 milioane de lei în 2010 drept redevenţă, bani pe care ulterior îi primeşte înapoi de la Primăria Galaţi în cadrul unui proces destul de alambicat.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările