FOTO Cum au ajuns câţiva elevi de şcoală profesională să facă practică marinărească pe nave de croazieră, din Germania şi până în Delta Dunării

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevii au făcut cam tot ce face un un marinar adevărat pe o navă de călători. Foto: Arhiva personală
Elevii au făcut cam tot ce face un un marinar adevărat pe o navă de călători. Foto: Arhiva personală

Iniţiativa aparţine conducerii Liceului de Marină din Galaţi, care încearcă astfel să schimbe puţin percepţia despre meseria de marinar. Tinerii elevi erau, de cele mai multe ori, „adoptaţi” de comandanţii navelor, deoarece erau minori. S-au întors şi cu bani, dar şi cu experienţe care îi vor ajuta pe viitor să se angajeze mai uşor în acest domeniu.

Povestea celor opt elevi de la Liceul de Marina din Galati, în ultimul an la specializarea marinar, este una extrem de interesanta. Ei au ajuns în clasa a zecea, la şcoala profesională, fără prea mari speranţe la un loc de muncă. Ei se gândeau poate la un job pe vreun remorcher sau pe vreun Bac. Iata însă că Liceul a încheiat un protocol cu o societate germană care operează curse turistice pe Dunăre (Danube Cruises), a cărei reprezentanţă în România este condusă chiar de un fost elev al Liceului de Marină din Galaţi, prin care tinerii pot face practică pe nave de croazieră. Timp de trei săptămâni, tinerii pot sa faca tot ceea ce face un marinar adevărat.

Amintirile tinerilor sunt multe şi, cele mai multe dintre ele plăcute! Trebuie spus din start că unii elevi (7 din 8) au fost "adoptaţi" de comandanţii navelor, pentru că erau minori. Deşi trebuia să facă doar trei săptămâni de practică, tinerii au rămas chiar şi trei luni si s-au întorsacasă cu destui bani de buzunar cât să aibă o vacanţă liniştită. Îşi amintesc cu drag de oraşele prin care au trecut şi spun că au făcut o alegere înţeleaptă atunci când au mers către Liceul de Marină. 

Florentin Cristea nu a împlinit încă 18 ani. A stat pe vapor o lună şi 14 zile, timp în care a trăit o adevărată aventură. 

„Am nimerit pe un vapor plin cu români. Erau peste 150. S-au îmbarcat la Giurgiu şi am mers până la Passau, în Germania. La fiecare acostare mergeam în oraşele respective, le vizitam. Îmi amintesc chiar că la Budapesta, şeful bucătar era să rămână pe mal după ce a întârziat prin oraş”, spune Florentin.

Pe nave, tinerii munceau pe rupte. Aveau sectoare pe care şi le făceau la primele ore ale dimineţii, până să apară turiştii pe punte. Legau chiar şi navele la mal atunci când li se cerea acest lucru. Au venit acasă chiar şi cu câte 1.000 de euro, bani pe care i-au strâns atât din îndemnizaţiile pe care le primeau de la compania care opera navele cât şi din „tips”-uri (bacşişurile lăsate de turişti). 

„Anul acesta, sper să mă angajez. Am carnet de stagiar, ceea ce confirmă faptul că am făcut o perioadă de probă. Ni s-a spus că dacă terminăm şcoala cu bine, putem fi angajaţi, iar acum aştept să mă sune să plec pe navă”, povesteşte la rândul lui Gabi Mocanu, un alt elev al Liceului de Marină. 

Totul se petrece în contextul în care Liceul de Marină din Galaţi se clasează pe locuri codaşe din punctul de vedere al rezultatelor la Bacalaureat.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite