Reguli de mers cu maşina pe Transfăgărăşan. Cel mai spectaculos drum din Europa este şi cel mai periculos
0Dincolo de frumuseţea ei, şoseaua este considerată de specialişti ca fiind una dintre cele mai periculoase din Europa, în ultimii ani aici având loc sute de evenimente rutiere care au necesitat o intervenţie rapidă.
Transfăgărăşanul este cel mai spectaculos drum din European şi el poate fi traversat în condiţii de siguranţă dacă sunt respectate regulile minime de conducere preventivă.
Este drumul de tranzitare a Masivului Făgăraş de la Nord la Sud face legătura dintre municipiul Curtea de Argeş, judeţul Argeş şi localităţile Cârţişoara şi Avrig din judeţul Sibiu şi reprezintă o zonă turistică de excepţie şi deosebit de atractivă, mai ales pe timpul sezonului estival, dar nu numai.
Drumul care are 91 de kilometri şi care poate ajunge la altitudinea de 2.034 metri este unul plin de curbe şi coborâri periculoase, reprezentând de multe ori o piatră de încercare pentru şoferi.
Tocmai de aceea, respectarea unor reguli se impune cu atât mai mult cu cât această şosea, care este deschisă doar câteva luni pe an, poate provoca multe surprize neplăcut şoferilor, în ciuda spectaculozităţii sale ca privelişte.
Din acest motiv, poliţiştii au o serie de recoandări pentru participanţii a trafic, trei fiind regulile de aur în cazul traversării Transfăgărăşanului.
În primul rând, şoferii trebuie să se pregătească corespunzător de drum şi încă dinainte de a pleca în drumeţie trebuie să se informeze în legătură cu situaţia din trafic în zone care urmează a fi tranzitate. Astfel, cel mai bine este efecuarea unei revizii tehnice a autoturismului, pentru a fi siguri că se prezintă în cea mai bună stare înainte de plecarea la drum.
Păstraţi distanţa regulamentară
O a doua regulă care trebuie urmată cu stricteţe este să circulaţi cu viteză redusă, în speciale pe acele sectoare un sunt curbe şi în condiţii de carosabil ud, cu vizibilitate redusă. Dacă asfaltul şoselei este umed, recomandările sunt ca şoferul maşinii să păstreze distanţa corespunzătoare faţă de autoturismul din faţă, evitând astfel frânarea bruscă şi pericolul de a se produce un accident în lanţ.
Poliţiştii sfătuiesc şoferii să nu conducă obosiţi şi să acorde atenţie sporită şi pietonilor, care pe acel sector de drum pot fi imprevizibili.
Cea d a treia regulă de aur de respectat pe Transfăgărăşan se referă la oprirea maşinii. Acest lucru trebuie să se facă într-o parcare amenajată, iar dacă nu există aşa ceva autoturimul poate fi staţionat în afara părţii carosabile, astfel încât să nu afecteze fluenţa traficului pentru ceilalţi şoferi.
Unul din tronsoanele cele mai dificile ale Transfăgărăşanului este cuprins între Lacul Bâlea şi Bâlea Cascadă pe o lungime de 13 km.
Şoseaua urcă până la o altitudine de 2.042 m în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălţime, după Transalpina, care străbate Munţii Parâng din Carpaţii Meridionali şi ajunge până la 2145 m în pasul Urdele.
Vă mai recomandăm: