Amazon şi-a propus eliminarea concurenţilor chinezi Temu şi Shein: nou site, cu prețuri „nebunesc de mici”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Multinaţionala Amazon a lansat un nou site de comerț electronic cu o mare diversitate de produse la preţuri foarte mici, în încercarea de a limita piaţa concurenţilor chinezi Temu şi Shein.

Amazon a lansat un nou site de cumpărături online. Foto arhivă
Amazon a lansat un nou site de cumpărături online. Foto arhivă

Site-ul, numit Haul, limitează prețul produselor comercializate la 20 de dolari şi este disponibil doar pe mobil în aplicația sa Shopping pentru clienții din SUA, promiţând „prețuri nebunesc de mici” la produse şi livrare în două săptămâni, relatează BBC.

Strategia celor de la Amazon vine în contextul în care principalii concurenţi chinezi în comerţul online s-au bucurat de o creștere rapidă în ultimii ani, dar s-au confruntat și cu numeroase critici privind impactul asupra mediului al fabricării și expedierii de produse din ce în ce mai ieftine.

„Temu și Shein s-au confruntat cu reacții negative atât pentru că au profitat de lacunele de import, cât și pentru că au fost risipitori și iresponsabili față de mediu”, a declarat Sucharita Kodali, analist de retail la Forrester, explicând faptul că şi noul site al Amazon va avea de înfruntat, cel mai probabil, aceleaşi provocări.

Cu toate acestea, autoritățile de reglementare din întreaga lume se arată din ce în ce mai reticente cu privire la creșterea numărului de platforme care vând bunuri produse în masă la prețuri foarte mici.

Nu mai departe de luna octombrie a acestui an, Comisia Europeană a lansat o acțiune împotriva Temu, din cauza îngrijorărilor legate de faptul că nu reușește să oprească vânzarea de produse ilegale.

Amazon a făcut din prețurile scăzute un element-central al ofertei sale cu Haul. Pe lângă un preț maxim de 20 de dolari, acesta a declarat că majoritatea vor costa mai puțin de 10 dolari, dând şi câteva exemple, cum ar fi un „set elegant de colier, brățară și cercei” disponibil la puțin sub trei dolari. Livrarea gratuită va fi, de asemenea, disponibilă pentru comenzile de 25 de dolari sau mai mult şi ar urma să se facă în termen de una-două săptămâni.

„Oferta de produse excelente la prețuri foarte mici este importantă pentru clienți și continuăm să explorăm modalități prin care să lucrăm cu partenerii noștri de vânzare, astfel încât aceștia să poată oferi produse la prețuri foarte mici”, a declarat Dharmesh Mehta, vicepreședinte al Amazon.

Compania spune că toate produsele vândute au garanție, lucru ce va oferi încredere cu privire la siguranța acestora.

La rândul lor, oficialii Mehta au declarat că vor îmbunătăți platforma de vânzare, în perioada următoare, pe baza feedback-ului clienților.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite