Ce se întâmplă în organismul uman când este servit cu mai mult de trei ouă zilnic. Colesterolul conţinut de un singur gălbenuş

Ce se întâmplă în organismul uman când este servit cu mai mult de trei ouă zilnic. Colesterolul conţinut de un singur gălbenuş

Câte ouă trebuie să consumăm zilnic pentru a nu avea probleme de sănătate Foto: Arhiva

Medicii nutriţionişti spun că ouăle sunt alimentele considerate cele mai hrănitoare, însă consumate în exces pot avea consecinţe destul de grave. Gălbenuşurile sunt bogate în colesterol, iar acest lucuru poate fi destul de periculos pentru organism.

Ştiri pe aceeaşi temă

Specialiştii susţin că un singur ou consumat zilnic conţine 6 grame de proteine, dar şi nutrienţi importanţi pentru organism. În plus, un singur gălbenuş este alcătuit din aproximativ 212 miligrame de colesterol, în condiţiile în care cantitatea zilnică nu trebuie să depăşească 300 de miligrame.

„Trebuie lămurit un aspect înainte de stabili dacă ouăle consumate zilnic pot avea consecinţe grave asupra organismului. Există două tipuri de colesterol: lipoproteinele cu densitate mare sau „HDL“, care este colesterul considerat bun pentru sănătate, dar şi „LDL“, cunoscut şi sub numele de colesterol rău pentru organism. În momentul în care nivelul bun de colesterol este scăzut în corp atunci există riscul de a suferi de afecţiuni cardiace grave şi atacuri de cord. În astfel de cazuri nu este absolut deloc să facem exces de ouă”, a spus medical nutritionist Alina Moraru.

Ce se întâmplă dacă mâncăm mai multe ouă pe zi:

- Nu este indicat să consumăm mai mult de trei  ou pe zi, iar dacă nu ţinem cont de acest sfat este bine să nu mâncăm gălbenuşul. Acesta are o concentraţie ridicată de colesterol şi ne poate afecta organismal.

- Consumul de ouă bogate în Omega3 poate să ne scădea nivelul trigliceridelor din sânge, un alt factor important de risc pentru organism.

- În momentul în care consumăm mai multe de trei ouă pe zi există riscul să prezentăm  cu 70% mai mari şanse de dezvolta diabet de tip 2.    

Medicii nutriţionişti adaugă că ouăle ajută la pierderea excesului de kilograme, însă cu condiţia să fie consumate la micul dejun. Nu trebuie să le consumăm la masa de seară, deoarece se digeră mai greu şi îngreunează digestia.

Nutriţioniştii ne sfătuiesc să consumăm ouă de prepeliţă pentru că sunt mai puţin alergene decât cele de găină.

Pot fi consumate cinci ouă de prepeliţă pe zi, însă de preferat fierte sau sub formă de scrob preparat în apă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările