FOTO Google educă piaţa online şi a început cu studenţii din oraşele mari

FOTO Google educă
piaţa online şi a început cu studenţii din oraşele mari

Cristina Rus (cu căciulă) şi Alexandru Precup (de lângă Cristina) au participat la cursurile Google de la Cluj  FOTO: Florina Pop

Trei sute de studenţi din Cluj-Napoca participă la un program-pilot organizat de Google România în marile centre universitare ale ţării. Programul, „Online Marketing Academy“, şi îi învaţă pe tineri cum să facă marketing online profitabil şi cum să-şi deschidă o afacere.

Ştiri pe aceeaşi temă

Peste o mie şase sute de studenţi din toată ţara, dintre care 300 din Cluj, s-au înscris la cursurile susţinute de Google România în Bucureşti, Timişoara, Sibiu şi Cluj-Napoca. Specialiştii Google, un motor de căutare de internet folosit de 90% dintre români care ştiu utilize un calculator, îi învaţă pe studenţi cum să-şi facă o campanie de marketing online eficientă şi profitabilă.
Iar la sfârşitul cursurilor aceştia vor susţine un examen pentru care vor primi un certificat care va da foaret bine la CV-ul de angajare la agenţii de PR şi publicitate.

„Sunt foarte puţine persoane în România care au certificatul Google AdWords. Acesta ajută  persoanele care îl deţin să se angajeze într-o companie de publicitate, dar şi să-şi deschidă propria afacere“, afirmă Anabela Grip, unul dintre lectorii cursurilor Google România la Cluj.

De ce vin studenţii?

Stundeţii din sală erau de la specializări variate ca Publicitate, Ştiinţe Economice, Antropologie. Veniseră cu gândul de a-şi crea propria lor afacere ori de a se angaja la o agenţie de advertising, dar şi pentru că  nu a trebuit să scoată nimic din buzunar pentru acest training.
„Sunt masterand la Publicitate. Vreau să merg mai departe pe branding şi am venit la acest curs ca să învăţ care sunt paşii deschiderii unei afaceri online, cum se face o campanile, mai ales că totul e gratis“, explică Cristina Rus (21 de ani).
Alţii vor să lucreze pentru Google. „Am terminat Ştiinţe Economice şi acum fac un master în Publicitate. Am venit ca să-mi fac relaţii şi poate voi lucra la Google. În plus e gratuit“, afirmă Alexandru Precup, coleg la curs cu Cristina Rus.

 
Foto
Google România dă lecţii de marketing online studenţilor. Cluj-Napoca

 

Unul dintre lectorii cursurilor a fost Anabela Grip care le-a vorbit despre Google AdWords (care este şi tema examenului din decembrie), cea mai cunoscută „emblemă“ din domeniul publicităţii online.
I-a învăţat  cum se deschide un cont, cum se face o campanie online eficientă şi profitabilă, dar le-a dat şi tips-urile de învăţare. Le-a explicat că, la sfârşitul acestor cursuri, vor da un examen, pe care îl pot susţine în engleză ori română, după cum doresc, cu precizarea că manulalul de examen este în engleză.

„Sistemul este simplu, are un limbaj prietenos, iar când rulăm o campanie online urmărim efectele în timp şi facem rapoarte ca totul să fie eficient“, le explică lectorul.

Cei mai buni se aleg şi cu o tabletă

Primii 30 cei mai buni studenţi din fiecare centru universitar vor primi gratuit tablete cu sistem audio şi vor putea, tot gratuit, să-şi aprofundeze cele învăţate la cursuri.

„Goole a observat un interes mare pentru online al tinerilor şi s-a gândit la o educare a pieţei online“, afirmă Paul Farcaş, specialist Google, prezent la Cluj.

De aceea, Google România s-a orientat spre universităţi din oraşe ca Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca şi Sibiu. Acest program e urmat de 1.600 de studenţi din oraşele amintite. 300 sunt din Cluj-Napoca, de la Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor şi Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, ambele din cadrul UBB.
În decembrie, se va da un examen online (între 10 şi 14 decembrie), sub supraveghere, ca orice alt examen, iar rezultatele se vor afla la o săptămână printr-un newsletter. Primii 30 din fiecare facultate vor primi gratuit câte o tabletă şi şansa de a aprofunda cunoştinţele de pe partea de marketing cu ajutorul Google. Tot gratuit.

Temele unor lecţii din cele cinci întâlniri de la Cluj, a câte trei ore fiecare, au fost evoluţia mediului online în lume şi în România, modele online de success, cum poţi începe o afacere online, cum fac banii agenţiile de publicitate, construirea unui website şi promovarea online.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: