Romeo Stavarache vrea să-l scoată din primărie pe administratorul public al Bacăului, Leonard Pădureanu, martor în dosarul de luare de mită al edilului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prin noua organigramă a Primăriei Bacău, Romeo Stavarache trebuie să-i delege atribuţii administratorului, care este martor al acuzării, în dosarul lui de corupţie FOTO Mircea Merticariu
Prin noua organigramă a Primăriei Bacău, Romeo Stavarache trebuie să-i delege atribuţii administratorului, care este martor al acuzării, în dosarul lui de corupţie FOTO Mircea Merticariu

Primarul municipiului Bacău a reuşit să obţină semnătura Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici pentru o nouă organigramă a Primăriei Bacău. Însă, pentru ca această să intre în vigoare este nevoie ca proiectul să treacă prin Consiliul Local. Stavarache vrea noi directori iar administratorul public al municipiului, Leonard Pădureanu să nu mai aibă nimic în subordine.

Primăria Bacău ar putea avea o nouă organigramă, dacă un proiect de hotărâre, în acest sens, ar trece prin Consiliul Local. Principalele modificări au fost anunţate printr-un comunicat al purtătorului de cuvânt al Primăriei Bacău, Ionuţ Tomescu. Se doreşte înfiinţarea de noi direcţii (cu oameni loiali edilului) dar şi limitarea puterilor administratorului public, Leonard Pădureanu, care este unul din martorii din dosarul de luare de mită în care Stavarache este trimis în judecată. În mod surprinzător, Ionuţ Tomescu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Bacău şi apropiat al primarului întăreşte, în comunicat, faptul că: „ANFP mai precizează că administratorul public nu poate avea nimic în subordine, iar atribuţiile sale sunt stabilite de primar“.


Unul dintre motivele pentru care primarul Bacăului, Romeo Stavarache, lucrează din fostul sediu al Bibliotecii Judeţene este acela că prin măsura controlului judiciar nu are voie să ia legătura cu alţi martori sau inculpaţi din dosar, prin urmare, nici cu Leonard Pădureanu.


Comunicat Primăria Bacău:

Prin noua organigramă a Primăriei Bacău

„Primăria municipiului Bacău a obţinut avizul de legalitate pentru o nouă organigramă, din partea Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP), instituţie aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. În baza avizului de legalitate obţinut, un proiect de hotărâre privind viitoarea organigramă a Primăriei urmează să fie dezbătut de către Consiliul Local. Anterior acordării avizului de legalitate, ANFP a făcut şi unele recomandări privind reorganizarea serviciilor Primăriei, recomandări care stau la baza noii organigrame. Cele mai importante se referă la înfiinţarea de direcţii generale acolo unde există mai mult de 25 de posturi de execuţie, la faptul că activităţile legate de sfera administrativă trebuie concentrate într-o singură structură, nu disipate în mai multe compartimente. ANFP mai precizează că administratorul public nu poate avea nimic în subordine, iar atribuţiile sale sunt stabilite de primar. Aprobarea unei noi organigrame va avea, ca prime efecte, o monitorizare mult mai bună a proiectelor aflate în derulare, precum şi optimizarea relaţiei cu cetăţenii oraşului“, se arată în comunicatul de presă semnat de Ionuţ Tomescu.

Secretarul municipiului, Ovidiu Popovici: „Administratorul public are un contract de management, este ordonator de credite, nu poate fi scos oricum de pe funcţie“

 Ovidiu Popovici, secretarul municipiului Bacău, afirmă că, în ciuda organigramei care se doreşte a fi impusă, Leonard Pădureanu nu intră sub incidenţa acestor modificări, deoarece i s-a prelungit contractul de management. Secretarul afirmă, ironic, că Romeo Stavarache l-a apreciat în mai multe ocazii pe Leonard Pădureanu, inclusiv în timpul scandalului de la Pasajul Subteran „Ştefan Guşe“, unde planau suspiciuni de corupţie şi fraudă la adresa primarului, iar acesta a încercat să arunce toată responsabilitatea pe umerii administratorului. Mai mult, Popovici spune că purtătorul de cuvânt al Primăriei Bacău ar avea un program foarte încărcat, fapt ce ar justifica erorile din comunicat:

„Referitor la comunicatul de presă întocmit cu profesionalism de purtătorul de cuvânt, consider că datorită programului extraordinar de încărcat al domnului Ionuţ Tomescu, în acest comunicat s au strecurat mici erori fără cunoştinta  domnului primar Romeo Stavarache. În primul rând ANFP, potrivit actelor normative care reglementează activitatea acestei instituţii are în competenţă reglementarea  funcţiei publice şi nicidecum avizarea de legalitate.    Hotărârea de consiliu local de aprobare a organigramei în situaţia în care va îndeplini condiţiile de legalitate prevăzute de lege, va fi contrasemnată de către secretarului unităţii territorial administrative.
În privinţa administratorului public, respectiv a domnului Leonard Pădureanu, acesta are contribuţii certe în atragerea fondurilor europene, domnul primar mulţumindu-i public în repetate rânduri sau în situaţiile  în care au existat anumite neînţelegeri în derularea acestora, de exemplu,  în cazul Pasajului Ştefan Guşă,   domnul primar l-a indicat pe domnul Pădureanu ca fiind autoritatea cea mai competentă în a da răspunsuri. Administratorul, în primul rând este ordonator de credite şi are atribuţiile care decurg din aceasta calitate şi în al doilea rând are atribuţiile ce decurg din contractul de management, contract ce i-a fost prelungit în urmă cu trei luni şi abia în al treilea rând, administratorul public are atribuţiile pe care i le deleagă primarul. Ca o dovadă a încrederii de care se bucură Leonard Pădureanu, primarul i-a organizarea, coordonarea şi gestionarea activităţii de specialitate al Primarului Municipiului Bacău, iar în  urmă cu 3 luni acest contract a fost prelungit“, afirmă Ovidiu Popovici, secretarul municipiului Bacău.

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite