Test Drive Honda Civic 1.8 i-VTEC: Nonconformism aspirat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Honda e altceva şi încearcă din răsputeri să-şi păstreze nonconformismul. Iar Civic-ul este cel mai bun exemplu. Prima generaţie din anii ’70, de pildă, avea un motor care funcţiona atât cu plumb, cât şi fără plumb, respectând normele de poluare de la acea vreme din SUA fără convertizor catalitic, graţie sistemului CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion).

Motorul avea supape normale de admisie şi evacuare, plus o supapă auxiliara de admisie care îmbogaţea amestecul aer/benzina în apropierea bujiei. Combinaţia amestec-bogat lânga bujie / amestec mai sarac în cilindru ducea la o ardere aproape completa şi la reducerea noxelor). Iar coupe-ul CRX VTEC, de la sâarşitul anilor ’80, scotea 158 CP dintr-un aspirat de 1.595 cmc.

Revenind la zilele noastre, în era “downsizing”-ului, în care majoritatea compactelor au trecut la motoare supraalimentate de 1.0 – 1.4 litri, pentru a se conforma normelor de poluare şi a câştiga, teoretic, lupta cu consumul de benzină, Civic-ul continuă să fie nonconformist. Cel putin, pentru încă o perioadă. Şi nu mă refer la design-ul atipic, de concept, care poate să placa sau nu. Ci la propulsorul aspirat aristocrat, de 1.8 litri i-VTEC şi 142 CP, care, pe hârtie, nu se bate cu cele turbo, dar, în realitate, în traficul cotidian şi în cotextul unui stil de conducere mai alert, le suflă în ceafă. La fel cum o face, de altfel, şi SkyActive-ul de pe Mazda3.

CITEŞTE mai multe despre Honda Civic 1.8 i-VTEC şi află verdictul Viteze.ro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite