Ford Fiesta este maşina anului 2010

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia Presei Auto din România a desemnat noul model  de la Ford „Maşina Anului 2010“. Cea mai nouă generaţie a lui Ford Fiesta este un model radical. La fel de revoluţionar pentru clasa mică precum a fost Focus, în 1998. De data aceasta, kinetic design este la putere.

Când compari vizual precedentul cu actualul Fiesta, e foarte greu să intuieşti că ai în faţă două generaţii consecutive. Diferenţa de imagine între cele două poate fi şocantă, iar cel care a reuşit această transformare miraculoasă este Martin Smith, cel care conduce echipa de design Ford Europe.

CUM ARATĂ?

Dacă la interiorul vechiului model găseai un layout plictisitor, dar ergonomic, învelit în plastice tari şi închise la culoare, atmosfera la această reinterpretare a Fiestei este cât se poate de modernă şi de vie. Consola centrală este inspirată de designul telefoanelor mobile, comenzile nu le cauţi, ci le intuieşti, iar materialele sunt peste media clasei.

La exterior Fiesta urmează fidel - aproape la indigo - linia şi detaliile conceptului Verve. Spre meritul lui Ford, echipa ce a lucrat la acest prototip a reuşit să câştige războiul cu departamentul financiar şi să păstreze aprope intacte toate ideile prezentate odată cu prototipul. Spre bucuria noastră, designerii au învins contabilii de aceatsă dată.

CÂT DE MARE?

Maşina se laudă cu un aspect muscular, dinamic, cu forme puternice şi detalii plăcute ochiului, linia generală a caroseriei fiind fluidă şi comunicând foarte mult dinamism. Pentru un model generalist ce începe de la 9290 de euro + TVA, Fiesta reuşeşte un exerciţiu de design impresionant.

Faţă de generaţia precedentă Fiesta a mai crescut în dimensiuni, aproape patru centimetri în plus la lungime şi mai bine de trei în înălţime. Scaunele sunt mai distanţate de banchetă, iar lungimea utilă de încărcare a portbagajului este acum mai mare.

Un lucru a scăzut însă la Fiesta, şi anume kilogramele. Actualul model de 1,6 este mai uşor cu 53 de kg faţă de generaşia precedentă, având o greutate mai mică chiar şi decât o bună parte din concurenţii direcţi europeni. Cura de slăbire are efect benefic şi pentru dinamică dar şi pentru consum.

CUM MERGE?

Este ceva ce totuşi a rămas neschimbat când s-a făcut trecerea de la o generaţie la alta, din fericire! Şi anume dinamica de invidiat. A rămas la fel de echilibrată şi de sportivă, însă direcţia a pierdut parcă ceva din precizie, chiar dacă acum este mai rapidă.

1.6 TDCi îţi pune la dispoziţie un cuplu satisfăcător şi constant iar supraalimentarea impune foarte multă vigoare maşinii. Preţul plătit nu a fost unul foarte redus la prima vedere: un consum real mult peste cel indicat în fişa tehnică. Însă, în condiţiile unui drum virajat, a unui model cu puţini kilometri la bord şi a unui stil fără menajamente.

Ford Fiesta 1,6 TDCI Trend 5 uşi

0-100 km/h (s)   11,9
Viteza maximă (km/h)175
L/l/h (mm)  3950 / 1722 / 1481
Ampatament (mm)  2489
Portbagaj (litri)     290
Masă proprie (kg)    1119
Combustibil  benzină Euro 5
Cilindree (cmc)     1560
Putere (CP/rpm)     90/4000
Cuplu (Nm/rpm)     205/1750
Consum u/e/m     5,2/3,6/4,2
Emisii CO2 (g/km)     110
Cutie de viteze    5 trepte

Echipare standard

Airbaguri frontale pentru şofer şi pasager n ABS n EBD n volan îmbrăcat în piele n computer de bord n aer condiţionat noglinzi retrovizoare electrice și degivrante în geamuri faţă cu acţionare electrică n Radio CD cu MP3 n închidere centralizată n scaun şofer reglabil pe înălţime n torpedou cu sistem de răcire n spoilere în culoarea caroseriei n jante oţel 14 inch

Echipamente opţionale (preţurile nu includ TVA)

Airbag lateral + airbag pentru genunchi 176 de euro n vopsea metalizată 330 de euro n geamuri spate electrice 151 de euro n jante aliaj 15 inch 353 de euro.

Taxa de poluare  0 euro
Revizie 15.000 km (lei) nc
Revizie 30.000 km (lei) nc
Revizie 45.000 km (lei) nc

PREŢ CIP 11.930 € 
PREŢ TTI 14.197 €

+

Ţinută de drum competitivă

Motor de 1,6 l viguros

Transmisie bine etajată

-

Vizibilitatea prin lunetă la manevrele cu spatele

Geamuri electrice spate doar opţional chiar şi la versiunile superioare

În formă de zile mari

Ford Fiesta s-a impus cu un scor categoric de 207 puncte în faţa lui Chevrolet Cruze, Hyundai i20, Kia Soul, Mazda3, Opel Astra, Peugeot 206 plus, Renault Fluence, Toyota Avensis şi Volkswagen Polo. Opel  Astra, ocupantul locului 2 a acumulat 124 de puncte, iar VW Polo, cealaltă maşină de pe podium, a fost apreciată cu 108 puncte.

Şi în acest an gala evenimentului a fost organizată în asociere cu Telviziunea Română şi Castrol, un partener tradiţional al acestor premii. Finala a fost transmisă în direct la TVR 1, tot pe postul public de televiziune fiind organizat şi concursul prin care Răzvan Neagu din Buzău a câştigat „Maşina Anului 2010 în România".

Pe lângă trofeul acordat lui Ford Fiesta, Asociaţia Presei Auto din România a decernat în cadrul galei şi celelalte premii de excelenţă pentru industria de automobile din România.

Astfel, „Managerul Anului" este Brent Valmar, directorul general al Porsche România, „Omul Anului" este Francois Fourmont fostul preşedinte director general Automobile Dacia, „Cel mai bun PR al anului" este Laura Antonov directoarea de comunicare a Citröen Romania, iar „Eco 2009" este M Car Trading.

Cel mai interesant rămâne însă "Premul pentru întreaga activitate", o premieră absolută între superlativele acordate în istoria APAR. Laureatul este dl Ion Ţiriac, omul care a avut un rol crucial în dezvoltarea business-ului cu automobile din România în ultimii douzeci de ani.

Foto: Bogdan Paraschiv
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite