Avion prăbuşit în Franţa. Cum funcţionează o cabină de pilotaj şi cum poate fi blocată uşa de către unul dintre piloţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Avion prăbuşit în Franţa. În afara cockpitului, un  cod numeric permite cererea de deschidere a uşii
Avion prăbuşit în Franţa. În afara cockpitului, un  cod numeric permite cererea de deschidere a uşii

Avion prăbuşit în Franţa. După la atentatele din 11 septembrie 2001 din Statele Unite, cabinele de pilotaj ale avioanelor de peste cincizeci de locuri trebuie să fie inaccesibile persoanelor din afară în timpul zborului.

Iniţial, doar pe teritoriul Statelor Unite se aplica această cerinţă. Apoi, de la 1 noiembrie 2003 Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI), din care fac parte 187 de state, a decis, de asemenea, să introducă această regulă obligatorie.

Acum, uşa cabinei de pilotaj trebuie să fie blindată, ca şi celelalte părţi învecinate, uşa trebuie să rămână închisă pe timpul zborului. Numai piloţii pot să o deschidă din interior printr-o comandă situat pe tabloul de bord, sau în caz de că acesta nu funcţionează există şi o deschidere manuală în interiorul cabinei de pilotaj. Ei dispun de o cameră video pentru a-i ajuta  să identifice pe un ecran persoana sau persoanele care cer accesul în cockpit. Obiectivul camerei este suficient de larg pentru a vedea dacă este vorba de una sau mai multe persoane.

Avion prăbuşit în Franţa. Unul dintre piloţi poate împiedica deschiderea uşii cu un sistem clasic

În afara cockpitului, un  cod numeric permite cererea de deschidere a uşii. Echipajul foloseşte un cod de rutină care declanşează un semnal sonor şi cei doi piloţi ia decizia dacă să deschidă sau nu. Un alt cod, numit „de urgenţă“este prevăzut atunci când numai un pilot se află în cabina de pilotaj. Acest cod, care nu este cunoscut de întreag echipajul avionului , duce la deschiderea automată a uşilor după treizeci de secunde, dar numai în caz că se dovedeşte incapacitatea pilotului de a deschide uşa cabinei Pilotul poate, de fapt, să interzică deschiderea şi chiar să blocheze uşa cu un sistem convenţional.

cabina pilotilor

Avioanele de tipul Airbus A380 sunt mult mai bine aranjate cu un spaţiu rezervat pentru piloţi, cu spaţiu de odihnă şi o toaletă. Aceasta pentru a evita să deschidă uşa de securitate pentru a merge la toaletă, spre exemplu, scrie Les Echos. 

Experţii în aviaţie spun că se poate întâmpla ca pilotul sau copilotul să părăsească, pentru câteva momente, cabina de zbor din varii motive. Dar, în acest caz, în mod normal, ar trebui să îl înlocuiască un membru al echipajului pentru ca cel care se află la manşă să nu fie „singur“. Se pare că aceast lucru s-a întâmplat în avionul Germanwings.

Copilotul companiei germane Germanwings, care se afla singur în cockpit, a refuzat să deschidă uşa cabinei de zbor dup[ ce a ie;it pilotul şi se pare că a prăbuşit avionul intenţionat, a declarat joi procurorul francez implicat în dosarul accidentului avionului Airbus A320, al companiei germane Germanwings.

După ieşirea din cockpit a comandantului de zbor, „copilotul a rămas singur la comenzi“ şi, în mod „deliberat“, „a manipulat butoanele care acţionează coborârea aparatului“, a declarat el în cadrul unei conferinţe de presă. 

Acţiunea copilotului, „de naţionalitate germană“ şi „neînregistrat ca terorist“, „poate fi interpretat ca o dorinţă de a distruge avionul“, a precizat procurorul. Cu toate acestea, potrivit acestuia, nu există motive ca incidentul să fie considerat unul terorist. 

Potrivit justiţiei franceze, numele copilotului francez este Andreas Lubitz. El ar fi fost conştient înainte de impact. 

Procurorul francez a mai afirmat că pasagerii nu şi-au dat seama că avionul se prăbuşeşte „decât în ultimul moment“ şi au murit instantaneu.

Pe aceeaşi temă:

Avion prăbuşit în Franţa: 150 de persoane au murit în Alpii francezi

Detalii tehnice despre avionul Airbus A320-220

Avion prăbuşit în Franţa - al treilea cel mai grav din istoria ţării. Cele mai tragice accidente aviatice de pe teritoriul francez

Avion prăbuşit în Franţa: aeronava groazei s-a prăbuşit 9.500 de metri în 10 minute

Ce s-a întâmplat cu zborul Germanwings 4U9525

Avion prăbuşit în Franţa: Cei 16 elevi şi profesorii lor se întorceau dintr-un schimb de experienţă

O echipă de fotbal a evitat în ultima clipă îmbarcarea la bordul aeronavei

Avion prăbuşit în Franţa: O mamă şi fiul ei de opt luni se întorceau de la înmormântarea unei rude

Un fotbalist român şi-a schimbat în ultimul moment biletul şi a scăpat cu viaţă. Acelaşi noroc l-a avut şi Dorinel Munteanu în 1996

Aripi frânte: accident aviatic în Alpii francezi

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite