Teo de la Sector 7, la Adevărul Live: „Românii confundă umorul cu caterinca“

Teo de la Sector 7, la Adevărul Live: „Românii confundă umorul cu
caterinca“

Teo şi Alex Coteţ, în studioul Adevărul Live FOTO David Muntean

În 2012 toată România afla că „Mă-ta are cratimă“, iar anul trecut internauţii discutau despre „Nimic nou“. Cu un stil nou şi un target diferit, trupa Sector 7 face un altfel de umor românesc. În online, unde are deja un public fidel. Despre noile proiecte ale grupului au vorbit Alex Coteţ şi Teo, la Adevărul Live.

Ştiri pe aceeaşi temă

Videoclipul „Mă-ta are cratimă“, lansat în 2012, a însemnat intrarea în mainstream a grupului de umor Sector 7. De atunci, au câştigat noi fani şi au lansat noi producţii, printre care serialul „Nimic nou“, difuzat pe canalul de YouTube al grupului.

Grupul activează din 2006, iar nucleu este format din britanicul John Riley (care deţine şi brandul Sector 7), Alex Coteţ, Teo şi Raul Gheba. Trupa colaborează cu numeroşi actori, comici, scenarişti, regizori.

Cele mai importante declaraţii:

„Nu cred că umorul nostru este revoluţionar sau inovativ. E genul de umor cu care am crescut. Stela Popescu şi Arşinel nu sunt referinţe pentru mine, nu mă identific cu asa ceva. Eu mă adresez celor din generaţia mea. Dar nu e obligatoriu să ai o anumită vârstă ca să înţelegi umorul. Copii de 12 ani, dar şi profesori de 40 de ani ne spuneau că înţeleg umorul nostru. Ne adresăm unei generaţii în funcţie de gusturi, nu de valori“, arată Alex Coteţ.

„Făcând ceea ce ne place, facem un umor mai altfel. Românii confundă umorul cu caterinca. Caterinca se face la o sămânţă în faţa blocului. Noi oferim umor“, explicăTeo.

„Cu fiecare material căutăm să avem insight (n.r. înţelegerea unui cauze într-un anumit context)“, completa Alex.

Râsul pe vocale, caracteristică a publicului

„Orice om care face stand-up comedy are poveşti de coşmar. Oamenii se bagă în seamă. În ultimii ani s-au mai împuţinat. Un băiat ultranaţionalist s-a supărat pe noi că aveam glume cu Ştefan cel Mare“, crede Teo.

„Râsul e cel mai important lucru. Îmi place să-l ascult pe cei din public cînd râd, pentru că aşa îmi dau seama ce public am în faţă. Râsul pe litere este foarte important. Nu vrei să se râdă pe «ă» sau pe cel pe «o». «A»-ul e râsul normal, dar poate să devină sarcastic“, mai spune Teo.

„Eu nu vreau să ajung în televiziune. Doar dacă aş vrea să urmez pe cineva sau să ating un lucru. Dacă văd o troacă sinistră nu vreau să ajung acolo“, spune răspicat Teo.

Teo şi Alex Coteţ FOTO David Muntean

Oamenii nu vor să gândească când se uită la TV“

„Percepţia stand-up-ului de acum este asemănătoare cu cea a hip-hop-ului din anii 1990. Ducem încă povara înjurăturilor. Radu Pietreanu a avut multe emisiuni în care a comentat despre stand-up comedy. Am văzut filmările de la spectacolul aniversar Vacanţa Mare şi el a primit aplauze doar când a înjurat“, a afirmat Teo.

„Alma Sârbu, fiica lui Adrian Sârbu, m-a luminat cum stă treaba cu entertainmentul în televiziune. Oamenii nu vor să gândească când se uită la TV, ei vor să se deconecteze. Asta se urmăreşte în entertainment“, a mai spus Teo.

„Ne enervează ipocrizia, o temă recurentă în scechiurile noastre. Lucruri absurde peste care oamenii trec. Dacă începi să faci stand-up cu cea mai bună glumă a ta, atunci nu ai cum să mai fii la fel de bun în continuare“, spune Teo.

Despre cazul Mihai Bendeac

„Peste tot ţi se impun chestii de bun simţ. Poţi să mergi până la o limită, o să superi nişte oameni. Joci după reguli, niciodată nu poţi să fii tu însuţi. În România, libertatea de exprimare este înţeleasă total greşit. Bendeac s-a plâns de chestia asta. Oamenii nu ştiu de fapt despre ce e vorba. Trustul Intact este o entitate privată care are ca scop să-şi maximizeze profitul. Niciun trust nu este garantul libertăţii de exprimare. Cazul lui Bendeac nu are legătură cu cenzura sau cu libera exprimare într-un mediu privat. Nici dreptul la libertate artistică nu există“, a mai spus Teo.

„Nu avem probleme cu ideile, avem 75 de idei pe care nu le-am filmat pentru că nu avem resurse. La «Nimic nou» scriem cu toţii. În general încercă să găsim ştiri obscure care să capete valoare. Voiam să băgăm şi clipul cu învăţătoare şpăgară, dar lumea s-a săturat. Nu ne chinuim să fim altfel“, a spus Teo.

Teo şi Alex, în studioul Adevărul Live FOTO David Muntean

Comparaţia cu Mickey Hash

„Publicul nostru e mai deştept, aşa arăta statisticile Google. O fetiţă de nouă ani ne-a atenţionat că nu înţelege emisiunea, dar sunt mulţi care reacţionează ca o fetiţă de nouă ani“, glumeşte Teo.

„Noi nu ne întrecem cu nimeni. Sector 7 face clipuri video, dar nu ne batem pe resurse. Nu e prea mult umor, sunt câteva surse. Mickey Hash nu este pe stilul nostru. E un băiat care a luat-o de la zero şi a crescut un proiect minunat. Din spate mai vin alţi şapte ca el. La primele episoade de «Nimic nou» mi se reproşa că vreau să-l copiez“, arată Teo.

Sindromul Voltaj încurajează prostia

„Noi nu vrem să creem o revoluţie, singurul mesaj care merită spus este că nu este OK să fii prost. În România e foarte puternic conceptul că dacă eşti prost este bine. Este acceptat şi este văzut ca un drept. Pe vremea mea exista ruşinea de a fi prost. Dacă nu ţi-e ruşine, aşa o să fii toată viaţa“, povesteşte Teo.

„Tot ce auzi pe radio este «Inevitabil va fi bine». E sindromul Voltaj, încurajează prostia. Eşti prost, iubeşte, trăieşte, aşa se spune. Nihilistic de bine va fi bine! Andra nu cred că ştie ce înseamnă cuvântul inevitabil. Acum e exact mentalitatea comunistă. Mi s-a spus că sunt invidios pe Cleopatra Stratan. A fi invidios este reflextul omului prost. Bani, faimă, invidie, coordonatele omului mic, meschin. Cum să fiu invidios pe o cântăreaţă? Nu jucăm acelaşi sport“, completează acelaşi Teo.

„Noi nu suntem oameni de televiziune, nu suntem artişti, sunt altceva. Suntem stand-up-eri (artişti de stand-up comedy - n.r.). Suntem în showbiz, dar suntem pe lângă“, completează el.

Mediul online, viitorul televiziunii

„În online, umorul se va dezvolta tot mai mult. Dacă marii jucători de pe piaţa de publicitate nu se trezesc, publicul de TV va migra în online, unde se vor forma comunităţi de umor. Pe TV se trage cu alice, nu cu gloanţe, publicitarii deştepţi se duc în online după copiii care au fugit de televizor. Vine din urmă o generaţie care nu ştie ce e televizorul. Pentru noi contează un clip de trei minute, copiii ăştia ar sta şi o oră să se uite pe net pentru că ei nu ştiu altceva. Nu mai e nimic relevant pe televizor. Viitorul e clar în online“, a încheiat Alex.

citeste totul despre: