Victorie în instanţă. Vodafone poate majora preţurile abonamentelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vodafone logo

Vodafone România are dreptul să crească preţurile abonamentelor, aşa cum au făcut şi alţi operatori de telefonie după celebra Ordonanţă 114. Compania a obţinut în instanţă suspendarea unui ordin ANPC care i-a interzis acest lucru.

În luna mai, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a decis să ia măsuri drastice faţă Vodafone, după ce compania a majorat preţurile serviciilor, punând în cârca consumatorilor taxele suplimentare introduse de Guvern prin Ordonanţa 114.

Mai precis, ANPC a dat un ordin ca Vodafone să oprească creşterea costului serviciilor. Instituţia a dispus ca, de la data de 2 mai 2019, operatorul de telefonie mobilă amendat de comisarii ANPC în urmă cu câteva zile, să înceteze practicile comerciale incorecte faţă de consumatori, constatate în urma unui control, realizate în scopul majorării costurilor abonamentelor. Anterior, ANPC a sancţionat compania cu o amendă de 70.000 de lei.

Acum, Curtea de Apel Bucureşti a suspendat, printr-o hotărâre ce poate fi atacată cu recurs, ordinul ANPC împotriva Vodafone.

„Admite cererea de chemare în judecată. Suspendă executarea Ordinului Preşedintelui ANPC nr.166/02.05.2019 până la soluţionarea instanţei de fond. Executorie de drept. Cu recurs în 5 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică”, arată decizia Curţii de Apel, dată vineri.

Majorări de tarife pe bandă rulantă

După ce Guvernul a adoptat controversata Ordonanţă 114, care impunea taxe companiilor din telecomunicaţii, numeroase companii au operat majorări de preţuri ale serviciilor. Niciuna n-a pus însă scumpirile pe seama OUG 114.

Pe lângă Vodafone, şi DIGI | RCS&RDS, Telekom, Orange şi UPC au anunţat scumpiri ale serviciilor, în curs de câteva luni de când Guvernul a adoptat Ordonanţa 114.

Vodafone şi-a informat clienţii că va opera scumpirile din luna mai, din cauza „creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii”. „În contextul creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii, începând cu 6 mai 2019 preţul pachetului de servicii aferent acestui număr creşte cu 0,92 eur TVA inclus”, arată un mesaj trimis de Vodafone unui abonat de servicii de telefonie mobilă.

Toate abonamentele Orange costă cu un euro mai mult, din data de 3 aprilie, conform datelor afişate pe site-ul companiei. 

 Şi UPC România şi-a notificat clienţii că va majora preţurile abonamentelor de televiziune şi internet, de la 1 mai, la numai şase luni de la ultima scumpire.

Totodată, Telekom a anunţat că preţul pentru fiecare serviciu fix (voce fixă, internet, TV) şi pentru fiecare abonament mobil, pentru clienţii rezidenţiali, va fi majorat cu 0,42 euro, TVA inclus, (0,35 euro, fără TVA), adică aproximativ 2 lei, începând cu 15 aprilie 2019.

De asemenea, clienţii Digi | RCS&RDS plătesc, de la 1 martie, preţuri mai mari la abonamentele pentru serviciile de televiziune, telefonie mobilă şi fixă, Internet mobil şi fix, atât pentru abonamentele noi, cât şi pentru contractele în derulare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite