BMW X3 "ataca" soselele Romaniei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ieri, in cadrul unei conferinte de presa, a avut loc lansarea oficiala in Romania a celui mai nou produs BMW, revolutionarul X3. Dupa ce firma bavareza a reusit, impreuna cu rivalii de la Mercedes si

Ieri, in cadrul unei conferinte de presa, a avut loc lansarea oficiala in Romania a celui mai nou produs BMW, revolutionarul X3. Dupa ce firma bavareza a reusit, impreuna cu rivalii de la Mercedes si Porsche, sa impuna pe piata conceptul SUV-ului (Sport Utility Vehicle) de lux, iata ca BMW "recidiveaza" si incearca sa creeze o noua "nisa" in domeniul autovehiculelor 4x4, cea a SAV-urilor (Sport Activity Vehicle). X3 este mai mic si, in consecinta, mai versatil decat un X5, iar inaltimea habitaclului, mai redusa decat a "fratelui mai mare", il duce pe noul BMW destul de departe de imaginea traditionala a unui 4x4. De fapt, aceasta este si ideea in cazul unui SAV: masina trebuie sa fie perfect capabila de a strabate drumuri denivelate (X3 are garda la sol de 20 de centimetri), dar, in acelasi timp, trebuie sa aiba un look elegant, care s-o faca potrivita pentru utilizarea cotidiana. Aceasta trasatura a lui X3 a fost pusa in evidenta si de noua "mascota" a firmei BMW in Romania, nimeni altul decat fostul mare fotbalist Gica Hagi. Dupa ce a facut cateva "figuri", spunand ca nu se grabeste sa se suie in masina, pentru ca deja s-a obisnuit cu X3-ul pe care il conduce inca din decembrie, Hagi a declarat: "Desi este o masina de teren, X3 este foarte usor de condus, atat pe teren accidentat, cat si in oras. De asemenea, o parchez foarte usor si, cel mai important pentru mine, este incapatoare, astfel incat merg cu ea impreuna cu intreaga familie". Din punct de vedere tehnic, marea noutate a lui X3 este sistemul de tractiune integrala xDrive, ce permite reglarea activa a dinamicii autovehicului. Acesta poate ajusta, in cateva milisecunde, forta de tractiune transmisa fiecarei roti, in asa fel incat pierderea aderentei in viraje devine aproape imposibila. Asa cum era de asteptat de la un BMW, X3 are motorizari puternice, atat pe benzina, cat si Diesel, fiind capabil de performante dinamice respectabile. Motorul de 2,5 litri are 192 de cai putere si asigura o viteza maxima de 208 km/h, cel de 3 litri si 231 c.p. poate duce masina pana la 210 sau 224 km/h, in functie de pachetul pentru care se opteaza (standard sau sport), iar Diesel-ul, cu o capacitate cilindrica de 3.000 cm3 ofera, gratie supraalimentarii, 204 c.p., un cuplu motor excelent, de 410 Nm si o viteza maxima de 210 km/h. Si consumul este rezonabil, motorul pe benzina de 3 litri reusind o medie de 11,4 l/100 km, in vreme ce Diesel-ul are nevoie de numai 8,4 l/100 km. Una peste alta, masina este cat se poate de reusita si numai pretul, destul de "piperat", de 35.000 de euro fara taxe, va limita, probabil, vanzarile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite