Scandalul Blue Air: Peste 1.000 de pasageri efectuaseră formele de îmbarcare, când li s-au anulat cursele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mult de 1.000 de pasageri care aveau bilete cumpărate de la compania Aeriană efectuaseră deja toate formele de îmbarcare, a declarat marți Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB.

blue air 5 png

Sunt 7 curse aeriene ale căror pasageri erau deja în zona de ambarcare. Peste 1.070 de pasageri au trebuit conduși către zona de Sosiri, de unde și-au recuperat bagajele, și au revenit la Plecări, unde să fie asistați de angajații Blue Air. Au fost supărați, evident, dar nu recalcitranți. Au primit alimente și apă. 

Cert e că după ce au ajuns la terminalul de plecări au intrat în grija companiei aeriene care a oferit fiecăruia returnarea banilor, reprogramare sau altă variantă. Biletul de avion e un contract între pasager și compania aeriană. Noi, de la Aeroport, ne asigurăm că cele două părți își îndeplinesc îndatoririle”, a declarat Valentin Iordache, purtător de cuvânt al CNAB.

Compania aeriană Blue Air a anunțat marți după amiază că este nevoită să suspende toate zborurile din România, după ce i-au fost blocate toate conturile.

Datorită unei situații neprevăzute constând în poprirea tuturor conturilor companiei Blue Air Aviation S.A. de către Ministerul Mediului, Blue Air se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, motiv pentru care se vede obligată să sisteze toate zborurile programate a pleca de pe Aeroporturilor din România, până Luni, 12 Septembrie 2022”, a informat compania.

Blue Air a suspendat toate zborurile din România până luni

Compania a dat asigurări că toate zborurile planificate din afara României către orice aeroport din România, pentru data de 6 septembrie 2022 au fost operate conform orarului publicat.

Din păcate, această blocare a tuturor conturilor bancare ale Blue Air a venit la scurt timp după declarațiile publice și instigările directe de «nu mai cumpăra bilete Blue Air» propagate în spațiul public de către un reprezentant cu rang înalt al Statului Româm, respectiv Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) statului român, au condus la distrugerea semnificativă a încrederii pasagerilor în Blue Air, generând pierderi de peste 5 milioane de euro, prin reducerea volumului de vânzări bilete”, susțin reprezentanții companiei.

Potrivit Blue Air, aceleași declarații (cel mai probabil cele făcute de președintele ANPC Horia Alexandrescu în luna iulie – n. red.) au crescut presiunea din partea furnizorilor cheie ai societății Blue Air Aviation S.A. de a achita sumele necesare operării zilnice în avans, „lucru imposibil acum, în condițiile popririlor tuturor conturilor societății)”. Nu în ultimul rând, susține compania, declarațiile oficialului ANPC ar fi dus la blocarea tuturor discuțiilor purtate la Londra de acționariatul Blue Air cu 2 mari firme de investiții interesate în intrarea în acționariatul Blue Air și sprijinirea societății în recuperarea pierderilor suferite în cei 2,5 ani în care a trecut prin cele mai mari dificultăți din întreaga istorie a industriei aeronautice mondiale.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite