Românii vor salarii mai mari, sporuri adecvate şi siguranţa locului de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Topul așteptărilor candidaților legate de locul de muncă include creșterea salarială (54%), beneficiile suplimentare motivante (33%) și echilibrul între serviciu-viață personală (33%), potrivit unui sondaj realizat de OLX în parteneriat cu Reveal Marcheting Research.

O tânără la interviu cu doi angajatori
54% dintre români își doresc locuri de muncă mai bine plătite

Pe fondul anxietăților în creștere, așteptările angajaților de la un loc de muncă sunt definite de noțiunile de siguranță, încredere și seriozitate

Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, pentru 45% dintre respondenți, evenimentele majore, precum pandemia Covid-19, au influențat negativ așteptările și preferințelor referitoare la locurile de muncă. Astfel că, aspecte precum securitatea locului de muncă (33%), echilibrul dintre viața personală și cea profesională (31%) sau creșterea importanței beneficiilor de sănătate (30%) au fost efectele cel mai des menționate ale acestor evenimente. La o privire mai atentă, observăm că beneficiile de sănătate și siguranța la locul de muncă sunt importante într-o măsură semnificativ mai mare pentru 42% dintre reprezentanții Generației Baby Boomer (peste 58 ani).

Creșterea așteptărilor salariale este unul dintre aspectele cele mai vizibile în ultimii ani, fapt ce a amplificat și mobilitatea profesională. Dacă în trecut, se punea mai mult accentul pe pregătirea și instruirea profesională, acum prioritatea principală este obținerea unui salariu mai mare. Acest aspect poate fi atribuit creșterii costurilor de trai și unei conștientizări mai mari a valorii angajaților pe piața muncii. Așadar, pe fondul anxietăților în creștere, așteptările și nevoile angajaților din categoria blue/ grey collar de la un loc de muncă sunt în prezent definite de noțiunile de siguranță, încredere și seriozitate” menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research

În ceea ce privește așteptările salariale, în prezent, majoritatea lucrătorilor din zonele blue și grey collar se așteaptă la un salariu lunar cuprins între 3001 și 4000 RON (28%) sau între 4001 și 5000 RON (25%) atunci când încep să caute un nou loc de muncă.

70% dintre români schimbă locul de muncă o dată la 3 ani

Mobilitatea profesională este influențată în primul rând de dorința de a obține venituri mai mari (61%) și reflectă nevoia generală a oamenilor de schimbare și avansare profesională

70% dintre români își schimbă locul de muncă la mai mult de 3 ani. Ca tendință, cei din Generația Z (18-24 ani), își caută mai frecvent locuri de muncă la mai puțin de 2 ani (27% vs. 13% total eșantion)

Principalele beneficii percepute ale schimbării frecvente a locurilor de muncă sunt: creșterea salariului și alte beneficii (inclusiv sporuri) oferite de angajator (61%), oportunitățile de dezvoltare profesională (44%) și îmbunătățirea abilităților profesionale (38%). În ceea ce privește provocările în procesul de căutare a unui nou loc de muncă, găsirea oportunităților potrivite (58%), încrederea în companie/ angajator (46%) și procesul dificil de aplicare și selecție (33%) sunt cele mai des menționate bariere.

În plus, specialiștii în HR țin să evidențieze faptul că în rândul angajaților blue/ grey collar există o tendință în creștere de a-și căuta locuri de muncă sezoniere în industrii cu cerere fluctuantă a forței de muncă (ex. construcții, turism, agricultură sau alte servicii sezoniere), iar în timpul sezonului rece caută mai degrabă locuri de muncă ce le oferă o mai mare stabilitate.

Îndreptându-ne atenția către aspectele care influențează decizia de a nu schimba locul de muncă, stabilitatea locului de muncă (85%) și beneficiile pe termen lung, cum ar fi măririle salariale, bonusurile etc. (84%) sunt factorii cheie care îi determină pe angajați să rămână la actualul loc de muncă.

Munca în străinatate continuă să fie privită ca o oportunitate 

63% dintre respondenți au luat în considerare posibilitatea de a lucra în străinătate sau de a se muta în altă țară în căutarea unui loc de muncă, având în vedere atracția pentru salarii mai mari (42%), stabilitatea economică (30%) și condițiile de muncă mai bune (29%). Datele studiului relevă faptul că tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 ani (Generația Z) sunt cei mai deschiși în a lua în considerare posibilitatea de a lucra în străinătate (76%).

Mai mult decât atât, motivația de a-și căuta un loc de muncă în străinătate pentru a obține venituri mai mari este mai puternică (47%) în cazul reprezentanților Generației Y (28-46 ani).

Site-urile de job-uri (67%) și recomandările din partea cunoscuților rămân cel mai des utilizate canale de recrutare pentru a găsi un loc de muncă potrivit

Canalele de recrutare cel mai des utilizate de angajați pentru a găsi un loc de muncă potrivit sunt site-urile de joburi (67%), recomandările din partea cunoscuților (60%), site-urile angajatorilor (57%) și platformele de social media – Facebook, LinkedIn etc. (56%).

Principalele motivații pentru care lucrătorii blue/ grey collar utilizează frecvent aceste canale de recrutare constau în: accesul facil și rapid la informațiile necesare despre locurile de muncă (72%) și diversitatea oportunităților de angajare (63%). În contrast, principalele bariere sunt reprezentate de lipsa de încredere în eficacitatea canelelor (62%) și lipsa de familiaritate cu aceste metode de recrutare (57%).

Potrivit specialiștilor în HR, site-urile de recrutare sunt apreciate în primul rând pentru profesionalism și simplitate, în timp ce recomandările conturează o imagine mai clară și transparentă asupra unui potențial nou loc de muncă.

În timpul procesului de recrutare, angajații își pierd adesea interesul dacă oferta salarială este sub nivelul așteptărilor (73%), în special în rândul reprezentanților Generației X (47-58 ani), cu un procent de 79%. De asemenea, interesul poate scădea și dacă cerințele job-ului sunt considerate excesive sau nerealiste (48%).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite