Războiul ANPC - Centrul de Soluționare a Litigiilor Bancare continuă, derutând consumatorii de servicii financiare

0
Publicat:

Decizia instanței de a refuza accesul Centrului de Soluționare a Litigiilor Bancare în lista entităților care pot rezolva și problemele transfrontaliere ale românilor cu băncile a stârnit un război declarativ, care derutează consumatorii de servicii financiare.

Un ciocan de judecător peste foarte multe bancnote de 100 și 200 de lei
Instanța a decis că CSALB nu poate rezolva și problemele transfrontaliere ale românilor cu băncile

La momentul deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ), Sorin Mierlea, președintele asociației care se ocupă de protecția consumatorilor (nu al autorității ANPC cu care deseori este confundată) a declarat că Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) ar funcționa ilegal, în baza unui viciu de procedură și că toți românii nemulțumiți de relația cu băncile ar trebui să se adreseze ANPC, care a mai câștigat în trecut numeroase procese cu instituțiile financiare (întreaga declarație poate fi citită aici).

În replicî, CSALB a anunțat, cu argumente și articole din lege, că funcționează perfect legal și că a soluționat de la înființare până în prezent peste 5.000 de litigii între persoane fizice și bănci sau IFN-uri.

CSALB a acuzat, de asemenea, de dezinformare ANPC, spunând că entitatea funcționează perfect în continuare, decizia instanței nereferindu-se la acest drept (întreaga precizare poate fi citită aici).

Războiul declarativ a continuat însă și marți, ANPC trimițând presei o scurtă precizare în care acuză, la rândul său, CSALB de dezinformare:

„Afirmațiile la adresa ANPC, cuprinse în comunicatul CSALB din data de 20.01.2024, sunt nejustificate și nu corespund adevărului, fiind contrare spiritului de colaborare care ar trebui să caracterizeze relațiile dintre instituții care au ca scop protejarea drepturilor consumatorilor.

Prin lege, ANPC este autoritatea de stat care acţionează pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor.

În exercitarea atribuțiilor sale, și ținând cont de situația de fapt creată în urma deciziei definitive a ÎCCJ prin care CSALB a fost eliminată de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, ANPC a informat prompt consumatorii români că, până la clarificarea situației juridice a CSALB, se pot adresa în continuare cu încredere către ANPC, în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari.

Nimic din demersul ANPC nu prejudiciază în vreun fel imaginea CSALB și nici nu impietează în vreun fel asupra activității acestei entități. Prioritatea noastră a fost și rămâne protecția drepturilor consumatorilor, precum și informarea corectă a acestora privind modalitățile în care pot sesiza anumite situații neconforme în relația cu operatorii economici”.

În tot acest război declarativ dintre cele două instituții, singuri care au de pierdut sunt consumatorii de servicii financiar-bancare, care ar putea fi derutați și nu ar mai știi cărei entități ar trebui să se adreseze în cazul în care au nemulțumiri privind serviciile oferite de bănci.

Pentru o mai bună informare, amintim că pe site-ul ANPC pot fi depuse sesizări legate de încălcarea drepturilor consumatorilor de servicii financiar-bancare, precum clauze abuzive sau comisioane ilegale prevăzute în tonctract, în timp ce CSALB se ocupă cu negocierea directă dintre împrumutați și bănci sau IFN-uri atunci când persoanele fizice ajung în imposibilitatea de a mai plăti ratele aferente creditelor.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite