Dispar cumpărătorii din malluri?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dezvoltatorii de centre comerciale prezintă periodic statistici care anunţă un număr mare de vizitatori care le trec pragul. Problema este că aceşti oameni sunt doar vizitatori, nu şi cumpărători.

Vânzările cu amănuntul (retail) au scăzut considerabil în 2009,. Cele mai afectate domenii au fost electronicele, mobila şi produsele de modă destinate segmentului de populaţie cu venit mediu, potrivit unui studiu al companiei de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle. La polul opus, cele care au avut cel mai puţin de suferit au fost restaurantele, magazinele de accesorii, spaţiile destinate divertismentului şi moda destinată segmentului de populaţie cu venituri mici.

Produsele ieftine sunt soluţia

Tendinţa a fost sesizată şi de unii retaileri, care au acţionat în consecinţă. „Noi ne-am orientat spre produse pentru cei cu venituri mici, pentru că am observat că asta se vinde”, a declarat Cosmin Ulmean, managing director în cadrul Takko Fashion Romania, la conferinţa „Passion for retail”.
Această strategie a avut ca rezultat încheierea anului 2009 cu rezultate pozitive pentru companie, în condiţiile în care piaţa de profil a scăzut cu 10-20%.  Retailerul a fost însă şi el afectat de criză, ca dovadă reducerea numărului de inaugurări de noi magazine în 2009 faţă de 2008 cu 50%, respectiv 11 unităţi. Pentru 2010 sunt programate a fi inaugurate cinci magazine Takko, potrivit lui Ulmean.

Preţ de două ori mai mare ca la New York

Nu toţi retailerii s-au adaptat însă noilor realităţi din piaţă în privinţa preţurilor. Astfel, numărul cumpărătorilor a scăzut drastic, cu implicaţii directe asupra proprietarilor de centre comerciale. „Clientul nu există, asta e problema. Avem vizitatori, dar nu şi cumpărători, iar soluţia nu este să te forţeze retailerul să-i oferi o chirie de 6-7% din venit. Totul stă în preţuri, nu este posibil să cumpăr din Bucureşti o cămaşă cu o sumă dublă faţă de cea pe care o cheltui pe acelaşi articol în New York”, spune Shimon Galon, country manager al GTC România, companie care are în portofoliul din ţara noastră şapte centre comerciale şi 4.000 de apartamente în diverse proiecte.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite