Cum arată Magazinul Bucureşti, clădirea simbol din centrul istoric al Capitalei, după reconstrucţie
0Reconstrucţia celebrului Magazin Bucureşti, cu o istorie de 90 de ani, a fost finalizată, în urma unei investiţii de peste 6,5 milioane de euro.
Clădirea care păstrează la intrare vitrinele cu sticlă curbă, specifice magazinului emblemă din perioada interbelică este proiectată pentru a găzdui sub acelaşi acoperiş spaţii de retail, birouri de clasă A şi HoReCa.
Magazinul Bucureşti este amplasat la intersecţia străzilor I.C. Brătianu şi Lipscani din Capitală, într-o zonă care dispune de peste 2.600 de locuri de parcare în proximitate, în zonele Universitate, Intercontinental, Cocor şi Unirii. Clădirea are o suprafaţă totală închiriabilă de aproximativ 3.150 metri pătraţi, distribuită pe şapte niveluri, care poate acomoda chiriaşi din zona de retail, birouri şi spaţii de co-working, dar şi servicii.
„La 90 de ani de la inaugurare, Magazinul Bucureşti renaşte în acelaşi spaţiu ultracentral, dar adaptat standardelor actuale. Clădirea păstrează faţada de altădată şi reintroduce elemente emblematice ale arhitecturii iniţiale, modernizate pentru a se potrivi noului design, printre care copertina de la parter, axul central din sticlă la faţada principală şi vitrinele cu sticlă curbă, unice la vremea construcţiei. Totodată, noul magazin poartă încă urmele istoriei sale bogate, având integrate elemente originale recuperate parţial în timpul demolărilor, cum sunt pişcoturile de pardoseală, diferite elemente metalice ornamentale de la vitrinele curbe şi elemente de marmură”, a spus Radu Moldoveanu, reprezentantul proprietarilor Magazinului Bucureşti în România.
Construit în perioada interbelică, Magazinul Bucureşti a devenit unul dintre cele mai importante centre comerciale de dinainte de ‘89, dar după Revoluţie a fost abandonat. În 2010, Magazinul Bucureşti a fost retrocedat moştenitorilor familiei Bunescu, care a ridicat clădirea în urmă cu aproape un secol, iar trei ani mai târziu a fost cumpărat de investitorii de origine olandeză Gerard Heinen şi Johannes Jozefus Maria Baakman, cu peste 4 milioane de euro. Cei doi investitori fac parte dintr-un grup de oameni de afaceri din Olanda, care deţine mai multe spaţii în centrul istoric al Capitalei, fiind printre cei mai mari proprietari privaţi din zonă. Lucrările de reconstrucţie ale Magazinului Bucureşti au început în septembrie 2018 şi au fost finalizate în mai puţin de un an şi jumătate.
„Magazinul Bucureşti a fost dintotdeauna un adevărat reper al centrului istoric al Capitalei. La 90 de ani de la construcţie, ne-am dorit să readucem bucureştenilor acest reper şi să punem din nou clădirea pe harta Bucureştiului. Astăzi, noul Magazin Bucureşti continuă să scrie istorie, fiind gata să întâmpine noii chiriaşi într-o clădire care readuce istoria într-un spaţiu de clasă A, la cele mai moderne standarde”, au spus investitorii care deţin Magazinul Bucureşti.
Discuţii pentru închirierea spaţiilor sunt deja în derulare, agent exclusiv fiind compania de consultanţă imobiliară Colliers International.
Magazinul Bucureşti a fost construit în anul 1930. Iniţial a fost denumit Magazinul Popp&Bunescu, după fondatorii săi, Bucur Bunescu şi Nicolae Popp. În 1948, clădirea a fost naţionalizată şi a devenit astfel Magazinul Universal Bucureşti. După 1989, activitatea centrului comercial a fost sistată, iar în 2003 fostul primar al Sectorului 5, Marian Vanghelie a intrat în posesia pachetului majoritar al SC Bucureşti SA, proprietara Magazinului Bucuresti la acea dată. În 2010, Magazinul Bucureşti a fost retrocedat moştenitorilor familiei Bunescu, iar în 2013 a intrat în proprietatea investitorilor olandezi Gerard Heinen şi Johannes Jozefus Maria Baakman. Noii proprietari au obţinut autorizaţie pentru reconstrucţia magazinului în 2017, iar la 90 de ani de la deschidere, în 2020, Magazinul Bucureşti reintră în circuitul comercial.