Bentley, o poveste de succes cu o istorie de 95 de ani, scrisă din pasiunea unui inginer pentru cursele cu maşini

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Astăzi, 18 ianuarie, se împlinesc 95 de ani de când inginerul Walter Owen Bentley a fondat compania Bentley Motors Limited, constructorul faimoaselor maşini de lux cu acelaşi nume. În prezent, firma britanică se află sub patronajul concernului german Volkswagen şi este specializată pe construcţia manufacturieră de automobile de lux care reuşesc să combine performanţele sportive cu inovaţia tehnică şi designul elegant.

Walter Owen Bentley

Născut în septembrie 1888 la Londra (Marea Britanie) şi absolvent al Colegiului Clifton din Bristol în anul 1905, Walter Owen Bentley (foto) a fost fascinat de mic de mecanică, începând să lucreze de la 16 ani ca ucenic lauzina de locomotive Great Northern din Doncaster (Yorkshire). În acelasi timp, W.O. Bentley împreună cu fratele său Horace Millner, pasionaţi de motociclete, participă la numeroase competiţii şi curse de anduranţă cu modele ale unor mărci precum Rex, Quadrant şi Indian. 

În 1910, după terminarea studiilor în inginerie feroviară la Doncaster, dar şi la Colegiul King din Londra, Bentley se angajează ca responsabil la o companie de taxiuri din Londra.

În 1912, împreună cu fratele său, înfiinţează compania Bentley & Bentley Ltd, specializată în comercializarea de automobile ale mărcii franceze DFP. 

Pasionat de competiţiile auto, W.O. Bentley reuşeste în noiembrie 1912 să doboare recordul de viteză pe 10 tururi de pista la Brooklands cu 107,44 km/h la volanul unui model DPF cu motor de 2L. 

În 1913, tot la Brooklands, el stabileşte un nou record de viteză cu 131,90 km/h, aflat la volanul unui revoluţionar automobil de concepţie proprie denumit L8 şi echipat cu un motor DPF având pistoanele din aluminiu şi camele modificate.

  

În perioada Primului Război Mondial, Walter Owen Bentley devine căpitan în Royal Naval Air Service, unde a jucat un rol important în proiectarea, ameliorarea fiabilităţii şi fabricarea motoarelor rotative Clerget ce echipau avioanele de luptă Sopwith Camel şi Sopwith Snipe.

fondatorii bentley wikipedia

După Primului Război Mondial, în ciuda succesului pe plan profesional, Bentley decide să conceapă şi să fabrice propriul său automobil. Astfel, la 18 ianuarie 1919, înfiinţează propria firma Bentley Motors Limited cu sediul în Cricklewood, la nord de Londra. În acelaşi an, W.O. Bentley, împreună cu Harry Varley şi cu F.T. Burgess, reuşesc să conceapă primul automobil Bentley sub formă de prototip, acesta fiind prezentat la Salonul Auto de la Londra din octombrie 1919.

În decembrie 1919, modelul pentru producţia de serie a fost finalizat şi a fost denumit Bentley 3Litre. Acesta avea echipat un motor conceput de W.O. Bentley şi era foarte avansat din punct de vedere tehnic pentru acea perioadă. 

Primele solicitări pentru Bentley 3Litre au fost înrehistrate în urma unor comenzi din iunie 1920, în timp ce Horace Millner Bentley cauta fonduri necesare pentru introducerea în producţia de serie. 

Producţia modelului 3Litre a demarat în prima jumatate a anului 1921, iar primele exemplare livrate către clienti au avut loc în septembrie 1921. Încă de la debut au fost propuse trei versiuni: Standard, Speed Model si Super Sports. Viteza maximă era cuprinsă între 129 şi 161 km/h în functie de versiune.

Între anii 1921 şi 1929 au fost construite 1.622 de exemplare din modelul Bentley 3Litre. 

În anul 1926, multimilionarul Woolf Bornatocare se alătură grupului Bentley Boys şi devine acţionar principal şi preşedinte al Motors Limited, în timp ce

W.O.Bentley se ocupă de dezvoltarea viitoarelor modelel de serie şi de supervizarea departamentului de competiţii din cadrul firmei.

În noiembrie 1931, din cauza problemelor financiare, Woolf Bornato şi W.O. Bentley sunt nevoiţi să vanda firma Bentley Motors Ltd. către rivalii de la 

Rolls Royce Limited, specializată pe dezvoltarea şi productia motoarelor pentru avioane, dar şi pe productia de automobile de lux, contra sumei echivalente de 125.265 de dolari. 

W.O.Bentley este instalat pe postul de inginer de dezvoltare ocupându-se de proiectarea şi de dezvoltarea modelelor de serie. Dupa achiziţionarea firmei Bentley Motors Ltd., Rolls Royce Ltd. a închis şi vândut fabrica de la Cricklewood în care se fabricau modelele Bentley, producţia acestora fiind tranferată la fabrica de la Derby deţinuta de Rolls Royce.

În 1935, Rolls Royce Ltd. desfiinţează divizia de competiţii, pasiunea lui W.O. Bentley, astfel că acesta părăseşte firma şi se angajează la firma britanică Lagonda în cadrul diviziei de competiţii. În acelaşi an este câştigată cursa 24h de la LeMans cu un Lagonda MG45 Rapide echipat cu un motor V12 de 4.5L (180 CP) dezvoltat şi cu contributia lui W.O. Bentley.

Chiar dacă W.O. Bentley părăseşte compania, producţia Bentley continuă, cu numeroase lansări, cu noi recorduri atinse şi cu prezenţe la toate saloanele auto din lume. Vânzările de Bentley au atins anul trecut un nou record. Vânzările producătorului de autoturisme de lux Bentley Motors, parte a grupului german Volkswagen, au crescut cu 19% anul trecut, la nivelul record de 10.120 de maşini, susţinute de cererea ridicată din Statele Unite. 

bentley 2013

Anul 2013 este al patrulea cu un avans al vânzărilor mai mare de 10%, a anunţat miercuri compania, citată de Reuters.

„Atragem în continuare noi clienţi şi suntem încrezători că şi 2014 va fi un an de succes“, a afirmat, într-un comunicat recent, directorul general al Bentley, Wolfgang Schreiber.

Vânzările din SUA, cea mai mare piaţă a producătorului auto, au crescut cu 28% anul trecut, la 3.140 de maşini, în timp ce livrările către China au consemnat un declin de 2,8%, la 2.191 unităţi.

                                                                                                       Bentley Continental GT V8

În 1947, firma britanică Aston Martin achiziţionează Lagonda, compania pentru care lucra W.O. Bentley, acesta ocupându-se de dezvoltarea unui nou motor cu 6 cilindri de 2.6L având distribuţie cu doi arbori cu came în chiulasa ce va echipa modelul Aston Martin DB2.

W.O. Bentley a mai lucrat un timp ca inginer la Aston Martin Lagonda, apoi s-a mutat la Armstrong Siddeley, unde a proiectat un nou motor chiar înainte de a muri. S-a stins din viaţă la 13 august 1971, cu puţin timp înainte de a împlini 83 de ani, la Woking, un mic oraş din sudul Marii Britanii.  


Mai puteţi citi: 

Oficial: Bentley va lansa un SUV în 2016. Oficialii Bentley au comunicat faptul că proiectul primului SUV al companiei britanice tocmai a primit undă verde şi că va debuta în anul 2016 sub forma "celui mai puternic SUV de pe piaţă".

Imagini neoficiale : Bentley Continental GT Speed Convertible. Saga publicării de imagini neoficiale cu maşini ce vor debuta la Salonul Auto de la Detroit continuă, de data aceasta episodul fiind centrat pe acţiunea din Crewe, Marea Britanie. Mai exact, pe internet au apărut primele imagini cu Bentley Continental GT Speed Convertible.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite