Autostrada Buzău-Focșani: S-a redesemnat câștigătorul pentru construcția tronsoanelor 2 și 3
0Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, luni, că reevaluarea ofertelor pentru ultimele două loturi ale Autostrăzii Buzău-Focşani (A7) a fost finalizată, iar constructorul român, desemnat iniţial de CNAIR, a fost menţinut.
,,Reevaluarea ofertelor pentru ultimele două Loturi ale Autostrăzii Buzău-Focșani (A7) a fost finalizată! Constructorul român, desemnat inițial de CNAIR, a fost menținut!”, a transmis oficialul pe pagina sa de Faceook.
Potrivit acestuia, cele două loturi însemnă, cumulat, 67 de km: Lotul 2 între Vadu Pașii – Râmnicu Sărat și Lotul 3 între Râmnicu Sarat – Mândrești Munteni.
,,Dacă nu vor fi depuse noi contestații este posibil ca anul acesta să semnăm și aceste două contracte din Autostrada Moldovei.”, a precizat ministrul Transporturilor.
Lucrările pentru ambele tronsoane au o valoare totală de 2,78 miliarde de lei (fără TVA) și sunt finanțate prin PNRR. Termenul de finalizare este de 26 de luni de la semnarea contractelor.
Şi reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au transis, luni, că s-a redesemnat câștigătorul pentru construcția tronsoanelor 2 și 3 din autostrada Buzău-Focșani, parte din A7 (Autostrada Moldovei).
,,Luni, 12.12.2022, după finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor, pentru Tronsonul 2 (km 4+600 – km 35+400) Vadu Pașii – Râmnicu Sărat și pentru Tronsonul 3 (km 35+400 – km 71+500) Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni din autostrada BUZĂU – FOCȘANI, A7 (Autostrada Moldovei), CNAIR a comunicat rezultatul procedurilor de atribuire a celor 2 contracte de execuție lucrări.
Ofertantul desemnat câștigător în cadrul ambelor loturi este ASOCIEREA SC SA & PE CONSTRUCT SRL – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. - S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. - S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L.”, a transmis sursa citată.
Pentru Tronsonul 2, cu preţul de 1.317.073.556,06 Lei fără T.V.A.
Pentru Tronsonul 3, cu preţul de 1.469.390.182,97 Lei fără T.V.A.
CNAIR a menţionat că pe aceaste secțiuni de autostradă vor fi realizate și o serie de lucrări de artă, respectiv:
- pentru Tronsonul 2, 12 poduri dintre care, Podul peste Râmnicul Sărat și DN22 este de o complexitate tehnică ridicată, având lungimea de 791 m.
- pentru Tronson 3, 18 poduri și un pasaj, din care Podul peste DJ 205R și pârâul Ramna este de o complexitate tehnică ridicată, având lungimea de 380 m.
Autostrada Buzău – Focșani face parte din Coridorul 3 – București – Regiunea NE (Moldova) (OR3) și reprezintă o prioritate absolută la nivel național, conform analizei din Modelul Național de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcția unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane.
Coridorul facilitează accesul în zona turistică Neamț sau nordul Moldovei.
Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.