Ce decizie a luat compania care a implementat un program de lucru de patru zile pe săptămână. Cum a funcţionat acest experiment

Ce decizie a luat compania care a implementat un program de lucru de patru zile pe săptămână. Cum a funcţionat
acest experiment

WebDigital, care a realizat în 2016 o premieră prin decizia de a reduce săptămâna de lucru la patru zile în loc de cinci, anunţă că va reveni la programul normal de lucru în 2018, deşi experimentul implementat a adus îmbunătăţiri companiei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Concret, compania a decis ca începând cu luna august 2016 angajaţii să lucreze doar 4 zile pe săptămână, având lunea liberă. Strategia face parte din măsurile de creştere a productivităţii aplicate în agenţie, spune compania.

Însă pentru următorii ani, WebDigital a creat un plan pe patru ani prin care să alterneze acest program, urmând ca în anul 2018 să renunţe la lunea liberă şi să implementeze din nou programul de lucru de cinci zile. Astfel, în 2018 programul de lucru al companiei va include ziua de luni, în 2019 programul de lucru nu va include ziua de luni, în 2020 programul de lucru va include ziua de luni şi în 2021 programul de lucru nu va include ziua de luni.

Cum a fost                                                                  

Reprezentanţii companiei descriu, la finalul experimentului, cum a decurs acesta. „Am avut 45 de zile de libere de luni. Asta înseamnă o lună şi jumătate de concediu extra faţă de zilele de concediu stabilite de lege, în total 66 de zile libere într-un an. Dacă adăugăm şi alte 4 zile legale libere conform reglementărilor statul român care nu s-au suprapus cu ziua de luni înseamnă 70 de zile libere. Altfel spus 70 de zile libere pentru o săptămână de lucru de 4 zile, înseamnă 17,5 săptămâni, adică 4 luni şi aproape două săptămâni într-un an timp liber”, scriu aceştia pe blog.

A adus îmbunătăţiri

Pentru WebDigital, 7 luni şi jumătate din ultimele 12 au fost lucrătoarePrima analiză asupra randamentului a fost făcută în februarie 2017, la 6 luni de la implementarea iniţială şi de atunci direcţia de dezvoltare a companiei s-a păstrat ascendenţa.

Faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016, în lunile februarie până în iulie portofoliul de clienţi a crescut folosind aceleaşi resurse, iar valoarea proiectelor s-a mărit cu până la 20%.

Începând cu ianuarie 2017, au fost împlementate şi multe sisteme de optimizare şi automatizare a proceselor interne. Pe lângă modificări ale proceselor, au fost aplicate modificări şi în sistemul de recompensă şi motivare a membrilor echipei.

În plus, a fost înfiinţat un departament special dedicat pe stabilirea de noi parteneriate şi atragerea de clienţi noi, iar consultanţii WebDigital, relationship manageri, s-au dedicat exclusiv relaţiei cu clienţii din portofoliu, fără a mai fi implicaţi în procesul de achiziţie de clienţi.

Specialiştii au adoptat un mix între Kanban şi Scrum care a permis o viteză medie mai mare în rezolvarea solicitărilor şi un număr mai mare de solicitări rezolvate, descentralizând proprietatea conturilor şi oferind mai mare flexibilitate în selecţia taskurilor.

În contextul tuturor modificărilor din 2017, impactul pe care ziua liberă de luni l-a avut a fost de asistare şi susţinere a acestor îmbunătăţiri.  

Au urmat exemplul altor companii

Şi alte companii din străinătate au introdus săptămâna de 4 zile lucrătoare, Serps Invaders din Edinburgh, o agenţie de digital marketing, luând această decizie încă din 2013, scria Ionuţ Munteanu pe blogul personal.

De la implementarea acestei măsuri, agenţia a raportat angajaţi mai odihniţi şi s-a extins către Europa de Sud-Vest prin instalarea unui centru de lucru în Barcelona. În plus agenţia a câştigat clienţi importanţi precum Gillette, Chanel şi SEAT şi a reuşit să atragă mai multe talente din domeniul marketing-ului digital.

Cel mai mediatizat exemplu în România este Suedia, ţara în care s-a implementat ziua lucrătoare de 6 ore. Antreprenorii suedezi se declară mulţumiţi de măsura impusă de stat. 

citeste totul despre: