Un palmares echilibrat și în vogă

0
0
Publicat:

„Anora” americanului Sean Baker (mai tandru, în independentul „Florida Project”) care și-a dedicat Palme d Or-ul celor care practică la propriu prostituția, sex-workers, este o peliculă extrem de intensă, cu o primă oră de pornografie pură, asezonată cu droguri și băutură, după care descoperim că, nu pot fi păcăliți niște mafioți perculoși, și ruși, pe deasupra, care au niște gorile ,de vise rele, una chiar preot armean ortodox , în existența vizibilă și neîndurător, în rest. Surprinzător, sunt multe scene pline de umor și de replici tăioase, și un final, la limită fericit, chiar dacă total neașteptat, marca regizorului, care i-a căzut în genunchi lui George Lucas și care are o prețuire absolută pentru „Nașul” Coppola.

Scenariu a mers la mult comentatul „ The Substance”(de unde s-a mai și ieșit din sală și chiar s-a leșinat), eminamente feminist, de la o cineastă : Coralie Fargeat, franțuzoică, (dar vorbit în engleză),  la cele două vedete internaționale, care se luptă să rămână sau să devină tinere și frumoase : Demi Moore și Margaret Qualley.

Jacques Audiard a luat Premiul Juriului pentru o creație infinit mai puțin indigestă decât „Dheepan”  din 2015, plus cele 4 protagoniste ale sale : Adriana Paz, Zoe Saldana, Karla Sofia Gascon și Selena Gomez, dedicat comunității trans, și cu dialoguri în spaniolă, că se petrece printre cartelurile de droguri din Mexic, dar și în rândul lor pot fi idile, nu ?  

 La actori : americanul Jesse Plemons, cu 3 roluri total diferite și bizare, la și mai bizarul grec :Yorgos  Lanthimos .

Și cel mai serios dintre filme și cel mai tulburător, mai uman și mai neliniștitor  rămâne cel al lui Mohammad Rasoulof : „The Seed of the Sacred Fig”, despre condiția femeii persane, în plin secol 21, și mutilările de caracter, inclusiv ale bărbaților, nevoiți să facă politica impusă de Putere.  

Și cu aceasta se încheie „episodul” 12, al ediției 77, de la un Cannes, unde am preferat documentarele și clasicile restaurate. Gusturile nu se discută nici la critici, mai ales când sunt pasionați și pasionali.  

Irina-Margareta Nistor

Corespondent de cinema, la Cannes   

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite