Vaslui: Zeci de angajaţi, doar pe hârtie la Primărie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doar jumătate din organigrama municipalităţii bârlădene este ocupată, 70 de posturi fiind vacante. Deşi nu pot face noi angajări, edilii au anunţat că sunt nevoiţi să înfiinţeze încă 29 de posturi pentru a respecta limita calculată de Prefectură.

Deficitul de personal din Primăria Bârlad atinge un nivel record de 45%. Practic, în instituţie ar trebui să lucreze 156 de persoane, în schimb doar 87 de posturi sunt ocupate. Deşi au zeci de locuri vacante, reprezentanţii municipalităţii nu le pot scoate la concurs.

„Pentru moment angajările în sistemul bugetar sunt blocate. După ce vom putea să angajăm oameni, sperăm să completăm şi posturile vacante“, a spus Constantin Ciobanu, directorul economic al Primăriei. Pentru a respecta calculele făcute de reprezentanţii Guvernului în teritoriu, la Primărie s-au mai înfiinţat încă 29 de posturi. Practic, acestea nu au făcut decât să crească numărul celor vacante.


Muncesc şi în concediu


Funcţionarii din Primărie se plâng că lipsa de personal se răsfrânge asupra lor. „Suntem nevoiţi de multe ori să venim şi din concediu pentru a completa diferite hârtii sau proiecte pe care le-am început. Mai ales cu reducerea aceasta de salariu, nu ne trage inima deloc să mai muncim, dar ce putem face? Ne gândim serios dacă nu ne-ar fi mai bine să muncim în domeniul privat“, a spus un şef de serviciu din Primăria Bârlad.


Unul dintre compartimentele înfiinţate pe hârtie este cel care se ocupă cu implementarea proiectelor cu finanţare europeană. Deşi atragerea de banii comunitari ar trebui să fie o prioritate pentru autorităţile locale, posturile vor lua fiinţă doar dacă angajările din sistemul bugetar vor fi deblocate.


Criză de personal şi în alte instituţii


Nu doar în cadrul Primăriei Bârlad sunt „găuri“ imense de personal, ci şi în diferite instituţii subordonate autorităţii locale. Un exemplu este Biblioteca „Stroe Belloescu“, acolo unde ar trebui să existe 29 de angajaţi, dar nu sunt decât opt. Practic, insituţia funcţionează cu mai puţin de o treime din angajaţi. Nici Direcţia de Asistenţă Socială nu stă foarte bine, acolo fiind un deficit de 11 persoane. „Multe dintre posturile neocupate erau vacante şi înainte de a apărea ordonanţa privind blocarea posturilor din sistemul bugetar“, a încheiat Constantin Ciobanu.