Cum s-a simplificat plata taxelor pentru eliberarea permiselor de conducere şi a paşapoartelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Persoanele care vor să plătească taxele pentru eliberarea paşapoartelor şi a permiselor de conducere o vor putea face prin Internet Banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar. Cetăţenii trebuie să ştie însă că plata în numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.

„Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poştal sau în numerar”, se arată într-un comunicat emis marţi de Mininsterul de Interne.

Astfel, plata se va putea face on-line, dar şi la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul unic deschis de către fiecare Instituţie a Prefectului.

Conform documentului citat, plata în numerar se poate face la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, casieriile Instituţiilor Prefectului (pentru paşapoarte), la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituţiilor Prefectului şi prin mandat poştal.

Ministerului de Interne atrage atenţia asupra faptului că plata în numerar a acestor taxe nu se mai poate face prin casieriile CEC Bank.

Punct nou de lucru deschis în Bucureşti

Pentru a uşura obţinerea acestor documente, în Bucureşti, la punctul de lucru din Şoseaua Pipera, va fi deschisă o casierie a Trezoreriei Statului pentru încasarea taxei pentru paşapoarte.

Sumele se vor înca într-un cont unic deschis la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Instituţiei Prefectului.

„Fiecare Instituţie a Prefectului va deschide în cursul zilei de marţi (5 iulie – n.r.) un cont unic distinct pentru aceste plăţi, acesta fiind anunţat pe site-ul fiecărei Instituţii a Prefectului. De asemenea, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, pe site-ul fiecărei instituţii a prefectului vor fi afişate: numărul contului IBAN, numărul codului fiscal, menţiuni legate de informaţiile care trebuie completate de cetăţeni pe documentele de plată, adresele trezoreriilor şi ale casieriilor instituţiilor prefectului unde se poate face plata în numerar”, mai precizează Ministerul de Interne.

Pe documentele de plată vor fi scrise următoarele informaţii: CNP-ul şi numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.

O singură plata pentru eliberarea paşaportului

„Conform Ordonanţei, pentru reducerea birocratizării, în situaţia paşapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată faţă de cât este în prezent”, se mai arată în documentul citat.

MAI precizează că, atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi a paşapoartelor simple electronice, în situaţia în care plata taxei de paşaport a fost făcută on-line,  în momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. 

Când plata este făcută prin mandat poştal este necesară prezentarea ca document doveditor al plăţii factura aferentă emisă de oficiul poştal.

Actele necesare şi termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.

Unde pot fi depuse cererile pentru eliberarea paşaportului

„Precizăm faptul că cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice precum şi pentru paşapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliul”, spune MAI.

Paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. 

De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite