Calea ferată se privatizează pe bucăţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

preluat recent de o firmă privată din Braşov, una din cele şase care funcţionează deja în acest sistem. Traseul măsoară circa 110 km, se parcurge cu automotoare de două vagoane de 160

preluat recent de o firmă privată din Braşov, una din cele şase care funcţionează deja în acest sistem. Traseul măsoară circa 110 km, se parcurge cu automotoare de două vagoane de 160 persoane, în circa două ore, cu preţul de 80.000 lei, pe distanţa maximă. De la începutul lunii august, în mod paradoxal, numărul curselor s-a dublat. După cum ne-a declarat directorul firmei Keolis SRL din Braşov, Florin Hădărean, care coordonează transportul de persoane, pe cele trei astfel de secţii, după o perioadă de monitorizare de o lună, a fost luată decizia de optimizare a transportului. Astfel s-a decis suplimentarea numărului de curse, observându-se menţinerea unor solicitări numeroase, şi s-a cerut mărirea vitezei de rulare.
Traseul Blaj - Praid urmăreşte în mare parte cursul Târnavei Mici şi parţial Drumul Vinului, pe care autorităţile din judeţele Alba şi Mureş vor să-l promoveze ca oportunitate de turism.
Traseul trece prin trei staţii importante şi circa zece secundare, fiind utilizat de navetişti, fermieri sau comercianţi.
Traseul Blaj - Praid este pe cea de-a treia secţie preluată de firma braşoveană, după Zărneşti - Întorsura Buzăului şi Sfântu Gheorghe - Breţcu. Patronii firmei au preluat în concesiune, pentru cinci ani, toată infrastructura de pe traseu, staţii, şine, instalaţii de semnalizare. Personalul a fost preluat integral, cu tot cu salariile de la SNCFR, circa 100 de persoane pe acest tronson şi alte peste 160 la infrastructură. Trenurile clasice, vechi, urâte, mari consumatoare de carburant au fost scoase şi înlocuite cu curse automotoare din Franţa, renovate, cu un confort sporit şi consum redus de motorină. Potrivit lui Hădărean, s-a redus şi numărul călătorilor frauduloşi.

Preluarea traseelor mici continuă
Pentru demararea activităţii, mai mulţi foşti ceferişti braşoveni şi-au investit economiile, imediat după hotărârea de guvern din anul 2003, care a permis concesionarea primelor trasee, cu un total de circa 3.000 km.
După cum ne-a declarat Ioan Nodea, directorul firmei de infrastructură RCCF, pentru operarea pe traseele concesionate, de pe perimetrul Regionalei Braşov, au fost înfiinţate o firmă care gestionează infrastructura, iar alta care se ocupă de transportul de persoane. După ce a fost făcută experienţa cu traseul Zărneşti - Întorsura Buzăului şi apoi cu Sf. Gheorghe - Breţcu, firma a trecut la un program mai mare de investiţii, urmând ca, după traseul inaugurat în această vară în Blaj - Praid, să atace alte trei trasee, care vor fi preluate la toamnă: Vânători - Odorhei, Baraban - Zlatna şi şibot - Cugir. "Vom merge cât ne ţin curelele. Nu avem un profit spectaculos, dar nu aducem bani de acasă", ne-a mai spus Nodea.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite