Prima zi în Veranda Mall: Îmbulzeală peste aşteptări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Zona Obor s-a îmbogăţit cu încă un spaţiu comercial, dar de data aceasta vorbim despre un mall modern care oferă şi 1.200 de locuri de parcare. Întins pe o suprafaţă modestă, centrul comercial schimbă aspectul zonei şi are toate şansele să aducă încasări semnificative proprietarului, având în vedere că peste 40.000 de persoane au dat buzna în ziua inaugurării.

Am coborât la staţia de metrou Obor şi o întreb, un pic ezitant, pe o doamnă, care avea în jur de 50 de ani, unde este Piaţa Obor. Parcă a citit în nedumerirea mea că vreau să ajung la noul centru comercial şi îmi spune: “Vreţi să ajungeţi la Veranda?”. I-am răspuns că da. Iar ea a completat: “Va arăt eu pe unde să o luaţi”.

După ce am ieşit de la metrou şi am ascultat cu atenţie indicaţiile de rigoare am pornit în căutare celui de-al 11-lea mall din Capitală. Văd blocul mare la parterul căruia se afla vestitul restaurant Mc Donald's, care s-a mutat în Veranda. Pe bloc este poziţionat un afiş imens al unui magazin de haine, care mă anunţă că se va deschide, în curând, în Veranda Mall. Acesta este un semn că sunt pe drumul cel bun.

Am mers încet prin piaţa Obor, voiam să văd reacţiile oamenilor. Oare au aflat că se va deschide un nou centrul comercial? Toată lumea ştie de deschidere. O vânzătoare întreabă un alt comerciant: “Ţi-ai mai cumpărat ceva de la Veranda?”.

După un drum de 10 minute îl observ de la distanţă. Este o clădire modernă pe care este poziţionată o siglă imensă a magazinului Carrefour.

Am ajuns la intrarea mallului Veranda.

În faţă este un loc de joacă pentru copii. În dreapta mea observ un perete imens care îmi dă senzaţia că este acoperit cu cu iarbă şi pe care scrie “Vino la Veranda!”. Mai subtil de atât nu se putea.

În cele din urmă intru şi văd o mare de oameni mişunând în toate direcţiile.

Carrefour pare a fi atracţia principală. Un domn chiar m-a întrebat “Ştiţi cumva unde este Carrefour?”. I-am răspuns că observ că există semne către Carrefour peste tot şi că ar trebui să le urmeze. În acelaşi timp, mi-am spus că ar trebui să văd şi eu unde este magazinul retailer-ului francez.

Pe drumul spre hipermarket observ că în dreptul unei balustrade se îmbulzesc oamenii. Când mă uit, la etajul inferior se vedea mărinimia unui chiriaş: oferea tort vizitatorilor. Drept urmare, s-a format o coadă de câteva zeci de persoane.

Am coborât la subsol, unde se află hipermarketul Carrefour. Spaţiul de 7.500 de mp pe care se întinde magazinul are un aspect modern şi diferit faţă de alte unităţi ale retailerului francez.

Casele sunt invadate de clienţi care par încântaţi de reducerile oferite în prima zi. Electrocasnicele sunt nelipsite din cărucioarele clienţilor, la fel şi proviziile de mâncare. Nu mai contează preţurile! Dacă magazinele au anunţat că au promoţii, atunci înseamnă că aşa este.

Un tânăr este fericit de achiziţia lui. Şi-a cumpărat un televizor Samsung cu o diagonală de 147 de inchi, cu 3.000 de lei. Îl întreb: “Sunt reduceri la Carrefour? El îmi răspunde: “Sunt reduceri peste tot”, iar atunci îl mai întreb ceva: “ Ai găsit un preţ mai bun decât în alte părţi?”. Iar acesta îmi zice că nu a mai căutat în alte părţi, în afară de Veranda, dar ştie că preţurile sunt mai bune.

Îmbulzeala din noul mall a fost suprinzătoare şi pentru dezvoltatorul proiectului, Andrei Pogonaru, fiul omului de afaceri Florin Pogonaru şi al Georgianei Pogonaru, care a declarat pentru News.ro că prima zi în care mallul a fost deschis i-a depăşit cu mult aşteptările.

Deşi în cadrul conferinţei de presă de inaugurare a centrului comercial din zona Obor, care a avut loc joi, la ora 10.00, dezvoltatorul a spus că se aşteaptă la 20.000 de vizitatori, acesta şi-a revizuit estimarea la 40.000 de persoane. El şi-a schimbat aşteptările în urma fluxului continuu de vizitatori.

La ora 17.30, momentul în care ne-am întâlnit, Andrei Pogonaru era epuizat. Toţi angajaţii lui aveau câte o întrebare pentru el, în ceea ce privea administrarea mallului.

Motivul pentru care oamenii s-au înghesuit să ajungă la noul mall din Capitală l-a reprezentat reducerile oferite de chiriaşi în primele zile ale deschiderii, dar şi atracţiile pentru copii.

Centrul comercial Veranda are o suprafaţă de 30.000 de metri pătraţi cărora li se adaugă 15.000 de metri pătraţi de spaţii verzi. Totodată, mallul are şi 1.200 de locuri de parcare.

image

Andrei Pogonaru spune că cererea pentru spaţiile din Veranda Mall a fost atât de mare, încât chiriaşii pe care i-a refuzat ar fi închiriat în total o suprafaţă de 12.000 de metri pătraţi. “În aceste condiţii ne-am gândit la o extindere pentru a onora o asemenea cerere. Acest lucru ar fi posibil pe un termen mediu de doi ani”, ne-a spus tânărul antreprenor.

În prezent, chiria medie pe care o plăteşte un chiriaş în Veranda Mall ajunge la 28 de euro pe metrul pătrat, dar cum aceasta este compusă dintr-o parte fixă şi o parte mobilă, care provine din vânzări, proprietarul mallului va încasa din ce în ce mai mulţi bani pe măsură ce vânzările chiriaşilor vor creşte.

“Estimăm ca veniturile din chirii vor ajunge la 7,5 milioane de euro pe an, dar având în vedere câţi vizitatori au venit la inaugurare, cred că o să depăşim această cifră”, a mai spus Pogonaru.

Veranda include un hipermaket Carrefour cu un concept nou, iar pe zona de fashion cumpărătorii vor găsi în Veranda primul magazin Tati din România, H&M, CCC, Deichmann, Triumph, Pepco, Yves Rocher, Sephora, Splend’or şi Optiblu. Nu lipsesc nici magazinul pentru animale Petmag, librăria Diverta şi farmaciile Catena şi Sensiblu.

În zona de food court, unde se află restaurantele KFC, McDonald’s, Oro Toro, Pizza Colosseum, Salad Box, Starbucks, Sushi Terra, Mesopotamia, Toan’s şi Spartan, arhitectura este una inedită. Arhitecţii englezi Chapman Taylor şi Studio 10M şi-au pus amprenta împreună cu cei care au făcut design-ul şi pentru clădirea Cărtureşti Carusel.

Investiţia totală pentru dezvoltarea centrului comercial Veranda este de 60 de milioane de euro.

Noul centru comercial din Obor are toate şansele să aducă bani proprietarului: fie prin vânzarea lui, fie prin încasarea chiriilor. Fiind poziţionat bine, Veranda Mall va atrage mulţi clienţi, chiar dacă devine neîncăpător.

harta malluri
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite