Mii de bucureşteni lăsaţi fără căldură în prag de sărbători: „Este un frig înfiorător în casă. Nu mai rezistăm“. Reacţia RADET

0
Publicat:
Ultima actualizare:

RADET susţine că va finaliza duminică reparaţiile la conductele care au cedat şi din cauza cărora mii de bucureşteni au rămas fără fără apă caldă şi căldură zilele acestea.

Astfel, până duminică seară, şi cetăţenii din sectoarele 2 şi 3 ale Capitalei vor avea minimele condiţii de civilizaţie.

Un cititor Adevărul a semnalat că de cinci zile nu are căldură şi apă caldă în locuinţa sa din sectorul 3. 

"În cursul zilei de isâmbătă a avut loc o avarie la magistrala 2, care alimentează 30% din Bucureşti. Iniţial 15 puncte termice au fost afectate, acum avaria la 10 puncte a fost rezolvată, se lucrează pentru celelalte 5. În cursul zilei de astăzi starea de normalitate va reveni", a declarat, pentru Digi24, directorul RADET Alexandru Burghiu.

Acesta a explicat că, deşi reparaţiile durează câteva ore, termenul de reluare a circulaţiei apei este mai mare, pentru că e nevoie golirea, repectiv reumplerea conductei. Cu toate acestea, deşi RADET susţine că este o problema de nici 24 de ore, locuitorii din cele 2 sectoare au probleme de câteva săptămâni. Astfel, fie au avut nopţi fără căldură şi apă caldă, fie apă care circulă prin calorifere abia avea forţă să le dezgheţe.

„Săptămâna asta au mai oprite trei zile căldura şi apa caldă, nu numai sâmbătă. În continuare este un frig înfiorător în case. Este o bătaie de joc ce se întâmplă, chiar nu mai se poate rezista“, ne-a scris unul dintre locatarii afectaţi de avarie. 

Directorul RADET da vină pe greaua moştenire, însă promite că anul viitor vor fi demarate "reparaţii şi investiţii istorice". Acest lucru nu este însă greu de realizat, având în vedere că, cel puţin magistrala 3, are termenul de valabilitate expirat de peste 26 de ani. Magistrala a fost făcută în 1966, durata ei de viaţă e de 25 de ani, şi în tot acest timp nu a fost înlocuită.

"Singură veste bună e că de anul acesta au crescut investiţiile la reţeaua principala, dar vorbim de 1.000 de km şi toate eforturile şi investiţiile nu sunt suficiente pentru ce nu s-a făcut atâţia ani.

În primăvară o să demarăm cea mai amplă operaţiune de reparaţii şi investiţi din istorie. Va fi un proces îndelungat, nu se poate repara totul într-un an, 2 ani. Acum suntem în poziţia de a plăti pentru trecut, dar nu putem decât să ne concentrăm pe aceste reparaţii şi investiţii", a mai spus directorul RADET.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite