Un nou strat de asfalt: soluţia autorităţilor pentru a acoperi noile crăpături din Autostrada A1
0Compania de administrare a infrastructurii rutiere a decis că noile fisuri apărute pe unul din cele mai noi loturi ale Autostrăzii A1, între Sibiu şi Sebeş, trebuie doar acoperite cu un nou strat de asfalt. Drept pentru care, de luni, au început să frezeze asfaltul celor câteva zeci de metri de cale de rulare crăpată.
După frezarea carosabilului în zona kilometrului 276, situat în dreptul localităţii Aciliu din judeţul Sibiu, echipele angajate de CNAIR au aşternut un nou strat de mixtură care are rolul şi de a reface ”planeitatea” căii de rulare. ”Începând cu ora 20.00 se circulă fără restricţii, pe ambele benzi ale Autostrazii 1, pe sensul de mers Sibiu-Sebeş (km 276+100 – km 276+170), după ce au fost remediate deteriorările apărute în urmă cu 4 zile la calea de rulare. Echipele Companiei Hidroconstrucţia S.A, prezente pe acest sector de drum, au frezat astăzi asfaltul din zona deteriorată şi au refacut planeitatea părţii carosabile”, se arată într-un comunicat remis de CNAIR redacţiei ”Adevărul”.
Lucrările de acoperire a fisurilor vor fi dublate şi de unele realizate la marginea autostrăzii. „Miercuri, 1 noiembrie, vor începe şi lucrările de refacere a sistemului de drenaj al autostrăzii, în zona afectată“, se arată într-un comunicat emis de CNAIR. Costurile lucrărilor de refacere a zonei afectate vor fi acoperite din cele aproximativ 50 de milioane de lei, rămase din garanţia de bună execuţie a constructorilor italieni de la Salini Impregilo, al căror contract a fost reziliat la începutul anului trecut.
Fisurile în discuţie au apărut zilele trecute pe o lungime de aproximativ 70 de metri a sensului de mers dinspre Sibiu spre Sebeş. De săptămâna trecută, CNAIR a decis să restricţioneze accesul pe banda de urgenţă şi pe prima bandă a respectivului sens de mers, până când o comisie va decide care este soluţia de reabilitare. Odată cu fisurile au apărut şi denivelări ale terasamentului.
Aşa ziceau şi acum trei ani
Pe 25 noiembrie 2014, la 11 zile de la deschiderea circulaţiei pe lotul cu numărul trei al autostrăzii Orăştie – Sibiu (lot cuprins între Cunţa, Alba, şi Sălişte, Sibiu) a apărut pe banda de urgenţă a sensului de mers Sibiu – Sebeş o fisură cu lungime de aproximativ 25 de metri. Locul unde a apărut defecţiunea este situat la aproximativ 400 de metri de fisurile care acum sunt acoperite cu un nou strat de asfalt. Constructorii italieni ai autostrăzii spuneau că fisurile sunt un fenomen superficial şi au negat orice amploare a situaţiei. Un an mai târziu, în septembrie 2015, lotul trei al autostrăzii respective era închis total pentru a remedia zona fisurii care s-a lungit la peste 50 de metri. Soluţia implementată a fost demolarea totală a terasamentului pe o lungime de 200 de metri. Doar că italienii doar au demolat terasamentul, după care au părăsit şantierul, fără a mai reface lucrarea. Aceasta a fost finalizată în octombrie 2016 şi a costat 8,8 milioane de lei.