Ipoteză în ancheta accidentelor în lanţ de pe A2: viteza neadaptată la carosabil acoperit cu polei, vizibilitate redusă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi şoferii acuză carosabilul "oglindă" pe unele porţiuni din Autostrada Soarelui, lucru ce ar fi provocat accidentele în lanţ petrecute miercuri dimineaţă, CNADNR a postat pe site-ul instituţiei informaţii potrivit cărora s-a acţionat pe drumul spre Constanţa.


Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa, care are în administrare Autostrada Soarelui a acţionat cu zeci de utilaje, în noaptea de 15 spre 16 noiembrie. Astfel: pe tronsonul CIC Valea Dacilor: s-a acţionat cu 3 autoutilaje pe A2+A4, iar SDN Călăraşi a acţionat cu 3 autoutilaje pe A2, cu 5 autoutilaje pe DN3A, DN3B., împrăştiindu-se sute de tone de material antiderapant. De cealaltă parte a baricadei, şoferii care au fost implicaţi în accidentele în lanţ spun că drumul nu era curăţat.

Deocamdată, poliţiştii fac măsurători şi cercetarea la faţa locului pentru a stabili ce anume şi cine se face vinovat de producerea nenorocirii. Conform unor surse din rândul anchetatorilor, la baza accidentelor ar fi stat un şofer care a deparat, a pierdut controlul asupra volanului şi s-a izbit de parapeţii care despart sensurile de mers. Un alt şofer a încetinit pentru a observa ce se întâmplă, moment în care a fost lovit de alte maşini din spate. Toate acestea, pe fondul neadaptării vitezei la condiţiile de drum, carosabil cu polei şi ceaţă densă.

Mai multe ciocniri

Potrivit comisarului-şef al Centrului Infotrafic, Cătălin Bocai, s-au produs două accidente pe Autostrada A2 — pe sensul către Constanţa, dar şi pe sensul către Bucureşti. Conform reprezentanţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, în urma accidentelor, 22 de persoane sunt evaluate medical.

"Este vorba de un accident pe ambele sensuri în zona Glina, 10 maşini pe sensul spre Constanţa, 7 pe sensul spre Bucureşti. Colegii au evaluat 22 de persoane, din care patru urmează să fie duse la spital sau sunt în curs să fie transportate la spitale. Din cele patru o singură persoană are factură la unul din membrele superioare. Nu sunt cazuri critice", a declarat, marţi dimineaţă, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul MAI, Raed Arafat.

Potrivit Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei, circulaţia rutieră se desfăşoară îngreunat la ieşirea de pe A2 Bucureşti – Constanţa către centura Capitalei. Accidentul s-a produs din cauza neadaptării vitezei la condiţiile unui carosabil acoperit cu polei.

Acuzaţii de ucidere din culpă şi vătămare corporală

În urmă cu două săptămâni, un alt accident grav s-a petrecut pe A2, tot din cauza vremii nefavorabile. 33 de maşini s-au tamponat în lanţ, 4 persoane au murit, iar 48 au fost rănite.

Conform Ministerului Afacerilor Interne, peste o sută de salvatori au intervenit în cazul accidentului rutier produs pe Autostrada A2, la km 67, în care au fost implicate 33 de maşini, dintre care 2 microbuze care transportau persoane şi un camion. În accidentul din 5 noiembrie, produs în condiţii de ceaţă densă, au fost implicate 52 de persoane, dintre care patru au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul.

Parchetul de pe lângă Judecătoria Lehliu Gară a deschis dosar penal în cazul accidentului în lanţ produs sâmbătă dimineaţă, 5 noiembrie, pe autostrada A2. Conform prim-procurorului Liliana Bănescu, încadrarea este de ucidere din culpă şi vătămare corporală.Procurorii implicaţi în anchetarea tragediei de pe A2 spun că, deocamdată, nu se poate vorbi despre niciun vinovat. Necropsia celor 3 persoane decedate şi rezultatele probelor biologice vor atârna greu în anchetă şi probabil, dacă este cazul, vor schimba încadrarea juridică.

Vă recomandăm şi:

Director de spital, martor la carambolul de pe A2: „Carosabilul era uscat, podurile erau alunecoase“. Patru persoane au ajuns la spital şi 17 maşini sunt avariate

Anchetă: Primul autoturism lovit în carambolul de pe A2 a fost un Logan, condus cu 40 de kilometri pe oră de un instructor auto

Tragedia de pe A2, provocată de efectul de turmă. Titi Aur, campion de raliuri: „De la prima maşină a pornit, iar ceilalţi au intrat în această capcană“

Ce mesaje afişau panourile de avertizare de pe A2 în momentul producerii tragediei. Oficialii de la Autostrăzi susţin că erau perfect funcţionale

Cum s-a produs tragedia de la Lehliu, cel mai grav accident petrecut vreodată pe o autostradă din România. Un şofer a ieşit fără să se asigure dintr-o benzinărie

Martor ocular la tragedia de pe A2: „S-a ajuns la carambol după ce un şofer a ieşit din parcare“

Ce se urmăreşte în dosarul penal deschis pentru tragedia de pe Autostrada Soarelui. Primele infracţiuni anchetate: ucidere din culpă şi vătămare corporală

Cum putea fi evitată nenorocirea de pe A2. La ce trebuie să fim atenţi când circulăm pe ceaţă, sfaturi de la poliţişti

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite