Trupul pilotului Mircea Crăciun va fi incinerat
0Rămăşiţele pilotului Mircea Crăciun, prăbuşit cu planorul în Munţii Postăvaru vor fi incinerate la Crematoriul Vitan Bârzeşti din Bucureşti, cel mai mare crematoriu din ţara noastră
Incinerarea se va realiza prin intermediul Asociaţiei Cremaţioniste Amurg din România, la solicitarea familiei. „Gestul în sine nu trebuie să surprindă întrucât există o anumită tradiţie în rândurile piloţilor militari şi civili de a recurge la incinerare. Astfel, în jur de 40 de mari personalităţi ai acestei categorii socio-profesionale din România au fost incinerate de-a lungul vremii. Printre aceştia se număra Mircea Zorileanu (1919), unul dintre pionerii aviaţiei române, ofiţer, incinerat în Italia. Urna sa a fost adusă în ţară şi înhumată la baza Monumentului Aerului, din Piaţa Quito din Bucureşti. Vasile Dumitrescu (1934), pilot, dar şi bobeur (campion mondial cu Alexandru Frim în 1933), decedat în urma unui accident aviatic în Germania pe când încerca în premieră să străbată, pe calea aerului, distanţa dintre Bucureşti şi Sidney, a fost şi el incinerat, iar urna sa funerară a fost depusă în Cimitirul Bellu din Bucureşti. Un alt pilot, George C. Fernic (1930) decedat în urma unui accident în SUA a fost incinerat şi, conform voinţei sale, cenuşa sa a fost împrăştită din avion deasupra oraşului Galaţi (oraşul său natal)“ spune Mariu Rotar, preşedintele Asociaţiei Cremaţioniste Amurg din România.
Ce înseamnă să fii pilot
Şi alţi mari iubitori ai aviaţiei au fost incineraţi. Printre aceştia se numără generalul de viaţie Nicolae Lăzărescu (1971), aviatorul Dan Scurtu (1985), pilotul şi scriitorul Matei Oroveanu (1996), generalul de aviaţia Titus Ceuşu (2002), dar şi generalul de aviaţie Victor Ioan Şoima (2009), care a pilotat avionul prezidenţial sau Mihail Pavlovschi (2010) şi el general de aviaţie.
„Probabil cele mai potrivite cuvinte care ar caracteriza ceea ce reprezintă un pilot ar fi curajul şi devotamentul dus până la sacrificiu, dincolo de orice oprelişti şi idei preconcepute. Din acest punct de vedere vorbim despre piloţi ca despre nişte oameni, în sensul plin al cuvântului, care pentru noi ceilalţi nu sunt decât nişte spirite cu adevărat libere şi, mai ales, exemplare. Odihnească-se în pace“, a mai spus Marius Rotaru.
Anchetă pentru stabilirea cauzei prăbuşirii
Medicii legişti au stabilit, în urma necropsiei, că moartea pilotului Mircea Crăciun, care s-a prăbuşit cu planorul în Masivul Postăvarul, în luna august, a fost violentă şi s-a datorat "unui politraumatism prin accident aviatic“. Cauza părbuşirii nu se cunoaşte încă deoarece, din cauza vremii, planorul nu a putut fi ridicat. Toate probele au fost acoperite cu huse speciale şi se aşteaptă ca ninsoarea să se oprească pentru ca un elicopter să poată ajunge în zonă să le preia. Toate bucăţile rămase din planor vor fi duse la expertiză la Bucureşti. Planorul a dispărut în 6 august şi a fost găsit sâmbătă de un turist aflat în Masivul Postăvaru. Culmea este că în zona unde a fost descoperit s-au făcut 12 runde căutări. Explicaţia salvatorilor este aceea că vegetaţia deasă nu a permis găsirea planorului.
Citeşte şi:
Mesaj emoţionant al fiului pilotului Mircea Crăciun, prăbuşit cu planorul în masivul Postăvaru