Stagiu naţional de instruire pentru angajaţi AJOFM care furnizează servicii de consiliere şi orientare în carieră

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Stagiul de instruire este parte componentă a unui proiect co-finanţat prin POSDRU
Stagiul de instruire este parte componentă a unui proiect co-finanţat prin POSDRU

Tematicile de instruire sunt ancorate în directivele şi recomandările Comisiei Europene referitoare la învăţarea pe tot parcusul vieţii, concept din care face parte  şi consilierea şi orientarea profesională. Furnizor de formare este Asociaţia  „Centrul de Resurse pentru Servicii Sociale“ - CERESS Alba.

Stagiul naţional de instruiré metodică  are loc în perioada 25-29 noiembrie, la  Râşnov şi reuneşte 22 de specialişti din Agenţiile Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă  Argeş, Bihor, Călăraşi, Hunedoara, Ilfov,Mehedinţi, Botoşani, Constanţa, Sibiu, Vrancea, Bistriţa Năsăud, Sălaj, Braşov, Dâmboviţa, Covasna, Tulcea, Bacău, Maramureş, Suceava.

Selecţia participanţilor are la bază rezultatele  unei  analize a nevoilor  de formare profesională  realizată pe un eşantion reprezentativ  de 1.270 de angajaţi  din structurile SPO Romania , analiză în cadrul căreia Asociaţia CERESS a avut un rol determinant. În urma analizei, s-a identificat deficitul de competenţe profesionale,  aşa cum sunt acestea definite  în  Cadrul European al Calificărilor, document pe  care trebuie să-l aplice şi Romania în calitate ei  de ţară membră a Uniunii Europene. 

Instruirea angajaţilor din structurile SPO,o necesitate permanentă

În cadrul instruirii, organizate de Centrul Naţional  de Formare Profesională a Personalului Propriu al ANOFM -CNFPPP Râşnov, se va insista pe  dezvoltarea nivelului de cunoştinţe, deprinderi şi abilităţi necesare alinierii serviciilor de consiliere  la prevederile din Legea Educaţiei Naţionale nr.1 /2011, din ORDINUL Nr. 1804/4469 din 3 iulie 2012, privind aprobarea  Metodologiei de utilizare a Instrumentelor Europass şi YouthPass precum şi a Metodologiei Cadru adoptate  cu privire la serviciile de consiliere şi orientare a carierei pe tot parcursul vieţii adoptat de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.

Participanţii  vor exersa, pe bază de instrumente standardizate, realizarea unui profil de competenţe profesionale al clienţilor SPO, proiectarea planurilor  individualizate de consiliere profesională, planificarea nominală a serviciilor de consiliere în funcţie de nevoile clienţilor etc., domenii în care expertiza salariaţilor  CERESS este recunoscută la nivel naţional.

Planul de pregătire, suportul de curs  şi instrumentele de lucru pentru stagiul de instruire de la Râşnov au fost concepute de către sociologul Maria Ilea,  formator pentru prima serie. „Competenţele de gestionare a carierei joacă un rol decisiv în responsabilizarea cetăţenilor pentru a se implica în trasarea parcursului lor privind învăţarea, formarea şi integrarea, precum şi a vieţii profesionale. Iată de ce, instruirea metodică a  specialiştilor  SPO care furnizează servicii de consiliere şi orientare în carieră  devine o necesitate  permanentă, deoarece ei sunt cei care trebuie să  adapteze, să perfecţioneze şi să modernizeze procesele prin care este susţinută  ocuparea în muncă şi evoluţia profesională a  clienţilor SPO ”, susţine Maria Ilea.

Activitatea de perfecţionare  face parte din proiectul ”Formare Profesională pentru Dezvoltarea Personalului SPO”, finanţat prin POSDRU 2007-2013, Axa prioritară 4 “Modernizarea serviciului public de ocupare” Domeniul Major de Intervenţie 4.2. Proiectul este implementat în parteneriat de către  Centrul Naţional  de Formare Profesională a Personalului Propriu al ANOFM -CNFPPP Râşnov,  Asociaţia CERESS Alba, SC Global Commercium Development SRL Bucureşti şi Adecco Formacion S.A. Madrid.
 

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite