Seat Ibiza - al doilea facelift şi motorizare nouă

Seat Ibiza - al doilea facelift şi motorizare nouă

Seat Ibiza Facelift FR

Seat Ibiza a fost o maşină destul de bine vândută pe piaţă din România. Acest model a primit acum al doilea facelift pe un model pe care Adevărul îl testează acum, iar alături de acest Facelift mai vine şi o variantă nouă de motorizare.

Faceliftul subcompactei spaniole a adus în gamă şi un motor mic de doar 1 litru. De fapt, aceasta este una dintre cele mai importante modificări aduse maşinii. Jantele de 17 inch disponibile pe acest model dau, totuşi, un suflu nou designului. 
 
Modelul testat de noi vine în varianta de echipare FR, de fapt şi singura care îţi aduce sub capotă acest motor nou. Deşi maşina arată mai sportiv, probabil mulţi nu o să fie satisfăcuţi pe deplin de cei doar 110 CP pe care îi livrează Ibiza. 
Faceliftul este destul de timid şi a afectat în principal partea faţă a maşinii, acolo unde confundăm puţin Ibiza cu noul Leon. 
 
Sub capotă, motorul de 110 CP şi cu un cuplu de 200 Nm îşi face treaba foarte bine. 1.0 TSI se descurcă mult mai bine decât 1.2 TSI şi, din păcate, este disponibil doar în versiunea aceasta, dar noi l-am vedea făcând carieră şi pe alte modele din grupul Volkswagen. 
 

Seat Ibiza facelift 1.0 TSI FR

0-100 km/h: 9,2 secunde

Viteza maximă: 197 km/h

Cilindree (cmc): 999

Putere (CP): 110 la 5.500 rpm

Cuplu maxim: 200 Nm la 2.000 rpm

L/l/î: 4.061 / 1.693 / 1.445

Masă proprie: 1.381 kg

Volum portbagaj (l): 292

Consum mediu: 5,5 l/100 km (urban)

Cutie de viteze: manuală, 6 trepte


Cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte, motorul face din această maşină una care se mişcă bine în traficul urban. Comportamentul direcţiei este undeva pe la media segmentului, iar suspensiile absorb destul de bine gropile. Ibiza stă decent în viraje, dar nu trebuie să o confunzi cu vreo maşină sport. 
 
În interior regăsim un design destul de plictisitor, materialele fiind, totuşi, decente. Aşteptăm de la următoarea generaţie un design mai interesant al bordului. La capitolul spaţiu oferit, maşina este undeva la media segmentului, la fel şi la spaţiul oferit pentru bagaje. Consola centrală prezintă un afişaj tactil de dimensiuni rezonabile, de unde se comandă multe funcţii ale maşinii, acesta fiind unul dintre puţinele elemente moderne din designul interior. 
 
Cel mai nou sistem de siguranţă prezent la bord, pe lângă ABS şi ESP, se numeşte Multi Collision Brake. Modelul de test era echipat cu camera pentru marşarier, dar şi senzori de parcare, aceste dotări fiind opţionale. 
Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea
citeste totul despre: