Zece milioane de persoane au fost expuse mesajelor electorale, sponsorizate de Rusia pe Facebook în 2016. Ce măsuri va lua compania

0
Publicat:
Ultima actualizare:
facebook

Reţeaua de socializare „Facebook” declară că aproximativ 10 milioane de persoane au văzut reclama politică postată în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale americane din 2016 de persoane legate de Rusia. Reprezentanţii companiei au prezentat în detaliu, luni, o serie de noi instrumente de luptă împotriva tentativelor de manipulare politică prin intermediul conţinuturilor sponsorizate publicate pe această reţea de socializare.

 „Facebook” a transmis luni peste trei mii de astfel de reclame comisiilor din Congres care investighează amestecul Rusiei în alegerile prezidenţiale. Majoritatea ating subiecte foarte controversate, de la drepturile comunităţii LGBT la imigranţi şi probleme rasiale.

Potrivit unuia din şefii companiei „Facebook”, majoritatea mesajelor erau plasate de firma din Rusia „Internet Research”, care a încălcat regulile „Facebook”, folosind conturi false. Campania a durat din 2015 până în 2017. În ianuarie, agenţiile de informaţii americane au ajuns la concluzia că Rusia a încercat activ să influenţeze alegerile prezidenţiale în favoarea lui Donald Trump şi împotriva contracandidatei democrate Hillary Clinton.

Reprezentanţii companiei Facebook au prezentat în detaliu, luni, o serie de noi instrumente de luptă împotriva tentativelor de manipulare politică prin intermediul conţinuturilor sponsorizate publicate pe această reţea de socializare. Printre noile măsuri luate de compania americană se află angajarea în acest scop a peste 1.000 de persoane şi crearea unor criterii mai restrictive pentru agenţiile de publicitate, informează AFP. 

 Respectându-şi angajamentul, compania a remis luni Congresului american conţinutul a aproximativ 3.000 de mesaje ("ads") publicate între 2015 şi 2017 şi finanţate de "o entitate rusă denumită Internet Research Agency", dintre care foarte multe, potrivit Facebook, "par să amplifice diviziunile sociale şi rasiale în Statele Unite", a precizat într-un comunicat Joel Kaplan, un reprezentant al firmei americane.

Prin finanţare, este posibil ca pe reţelele de socializare şi motoarele de căutare online să se ţintească anumite mesaje către un anumit public, graţie unor algoritmi creaţi în funcţie de profilul utilizatorilor. Autorităţile americane anchetează o posibilă ingerenţă rusă în campania electorală americană din 2016, care a dus la victoria lui Donald Trump.

"Furnizăm aceste conţinuturi Congresului pentru că vrem să ne achităm de responsabilitatea noastră de a-i ajuta pe anchetatori, pentru ca ei să înţeleagă mai bine ingerinţa rusă în sistemul politic american şi să explice aceste activităţi publicului", au transmis reprezentanţii Facebook.

Facebook a detaliat şi alte măsuri pe care le va implementa pentru a monitoriza mai bine conţinuturile sponsorizate. Dincolo de monitorizarea conţinutului în sine, compania americană a promis că va examina mai bine şi "contextul în care (conţinutul) a fost finanţat şi (care este) publicul vizat".

Grupul american va angaja "peste 1.000 de persoane în echipele însărcinate cu monitorizarea conţinuturilor sponsorizate pe plan mondial şi va investi mai mult în tehnologia maşinilor capabile să înveţe, pentru a repera mai bine şi a suprima conţinuturile publicitare".

Facebook intenţionează, de asemenea, să implementeze criterii mai restrictive pentru agenţiile de publicitate. Pe lângă interdicţia aferentă "conţinuturilor şocante", "ameninţărilor directe" şi mesajelor de promovare a armelor de foc, Facebook va interzice de acum înainte şi conţinuturile sponsorizate care exprimă violenţa "într-o manieră mai subtilă".

Managerii acestei reţele de socializare doresc să ceară mai multe informaţii de la companiile de publicitate care doresc să publice mesaje "referitoare la alegerile naţionale americane". În mod concret, "publicitarii potenţiali vor trebui să confirme compania sau organizaţia pe care o reprezintă înainte de a putea să cumpere" un spaţiu publicitar.

"Este vorba despre a face mai dificile tentativele de ingerinţă", au adăugat reprezentanţii Facebook, aflaţi în vizorul Congresului american pe această temă, la fel ca managerii de la Twitter şi Google. 

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite