Cele mai urmărite televiziuni din 2014: Pro TV şi Antena 1 au pierdut telespectatori, iar Antena 3 a trecut peste TVR 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pro TV şi Antena 1 au continuat şi în
2014 să domine topul audienţelor naţionale, fiind cele mai
urmărite staţii TV ale anului trecut FOTO Arhivă
Pro TV şi Antena 1 au continuat şi în 2014 să domine topul audienţelor naţionale, fiind cele mai urmărite staţii TV ale anului trecut FOTO Arhivă

Cele mai urmărite televiziuni din 2014. Pro TV şi Antena 1 au dominat topul celor mai urmărite televiziuni din 2014, deşi Antena 1 a pierdut de cinci ori mai mulţi privitori comparativ cu postul din Bulevardul Pache Protopopescu. Antena 3 şi-a consolidat cea de-a patra poziţie a topului, în creştere faţă de 2013, clasându-se peste TVR 1.

Pro TV şi Antena 1 au continuat şi în 2014 să domine topul audienţelor naţionale, fiind cele mai urmărite staţii TV ale anului trecut, potrivit unei analize a indicilor de audienţă Kantar Media, compania care realizează măsurătorile audienţelor TV în România, realizată de revista „Forbes România“. Pe de altă parte, ambele televiziuni sunt în scădere la nivelul telespectatorilor pe minut comparativ cu anul 2013.

Cele mai urmărite televiziuni din 2014. Supremaţia Pro TV şi Antena 1

Pro TV a avut o medie de 678.430 de telespectatori pe minut pe durata întregii zile, în timp ce Antena 1, în anul 2014, a fost urmărită de 556.988 de persoane pe minut, aşa cum arată sursa citată. Comparativ cu anul 2013, Pro TV a pierdut anul trecut circa 4.486 de telespectatori, o diferenţă oarecum nesemnificativă având în vedere procesul de restructurare prin care a trecut televiziunea, dar şi plecarea lui Adrian Sârbu, iar Antena 1 a suferit o pierdere de 23.949 de telespectatori. În cazul postului Antena 1, tendinţa de scădere este îngrijorătoare din moment ce anul 2014 a însemnat investiţii majore în echipe şi programe noi, dar care nu au dat rezultatul scontat.

Pe locul al treilea la nivelul audienţelor naţionale pentru anul 2014, Kanal D a avut un rating mediu de 311.760 de persoane pe minut pe durata întregii zile, în scădere cu 37.397 de telespectatori pe minut pe întreaga zi faţă de anul 2013. Diferenţa dintre Kanal D şi primele două televiziune din top este una considerabilă, supremaţia posturilor Pro TV şi Antena 1 fiind de necontestat.

Cele mai urmărite televiziuni din 2014. Antena 3, peste TVR 1 în topul audienţelor

Antena 3 a fost cea de-a patra televiziune în topul naţional al audienţelor cu o medie de 292.572 de telespectatori pe minut, cu 73.130 de telespectatori pe minut mai mult faţă de anul 2013, depăşind astfel postul public de televiziune. Aşadar, în anul electoral 2014, Antena 3 a câştigat audienţă naţională (măsurată pe toată ziua), specifică „Forbes România“ prin intermediul analistului media Petre Barbu.

Un alt canal de ştiri, România TV, a reuşit să urce în topul celor mai urmărite staţii TV din 2014, de pe locul nouă pe locul cinci, tot înaintea postului TVR 1. România TV a avut o medie de 182.912 de telespectatori pe minut, în creştere cu 45.797 de persoane pe minut.

Cele mai urmărite televiziuni din 2014. B1 TV, în creştere

TVR 1 a pierdut telespectatori în 2014, clasându-se pe locul şase cu 164.55 de telespectatori pe minut. Acasă TV a pierdut la rândul său privitori şi s-a situat pe locul zece cu 107.516 de telespectatori pe minut. Televiziunea B1 TV a intrat în top zece, având o medie de 108.108 persoane pe minut, în creştere cu 14.960 de telespectatori pe minut faţă de 2013. Prima TV s-a situat pe locul al şaptelea la nivel naţional cu o medie de 137.377 de telespectatori pe minut, iar Naţional TV pe locul opt cu 133.586 de telespectatori pe minut în 2014.

Indicii de audienţă pentru anul 2014 au fost publicaţi de Kantar Media, compania care realizează măsurătorile audienţelor TV în România, studiul fiind necesar pentru Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) în stabilirea televiziunilor care intră în sistemul must-carry (libere la retransmisie).

Petre Barbu atrage atenţia că în 2014, universul naţional pe care Kantar Media a făcut măsurătorile a fost de 18.587.000 persoane faţă de 19.022.000 de persoane în 2013. Aceste ajustări s-au făcut conform Recensământul Populaţiei din 2011. Aşadar, o diferenţă de 435.000 de persoane la nivel naţional, lucru care explică în multe cazuri scăderile de audienţă la unele televiziuni.

Audienţa naţională a televiziunilor în 2014 | Create infographics

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite