13 parlamentari, plângere împotriva Papaya Advertising pentru clipul „Copiii referendumului“. Şeful agenţiei, care va fi audiat: „13 penali vs. o agenţie“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directorul agenţiei de publicitate Papaya Advertising, Robert Tiderle, va fi audiat la sediul Direcţiei de Investigaţii Criminale, după ce 13 parlamentari au depus plângere privind clipul „Copiii referendumului“, prin care agenţia a îndemnat la boicotul referendumului pentru familia tradiţională.

Robert Tiderle a făcut anunţul pe pagina sa de Facebook, unde a publicat citaţia, alături de mesajul „13 penali din parlament vs. o agenţie de publicitate. Până marţi o să număr minutele“. 

„Ca urmare a înregistrării sesizării în evidenţele Direcţiei de Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, ce are ca obiect memoriul adresat de un grup de 13 parlamentari cu privire la clipul intitulat «Copiii referendumului» realizat de SC. Papaya Advertising SRL, vă invităm să vă prezentanţi în data de 6.11.2018 orele 8.30, la sediul Direcţiei de Investigaţii Criminale (...) în vederea clarificării tuturor aspectelor referitoare la obiectul sesizării“, se arată în adresa transmisă agenţiei.  

   

Spotul Papya Advertising, lansat la începutul lunii octombrie, este inspirat din popularul serial transmis în România de HBO „The Handmaid's Tale“ (Povestea Slujitoarei) şi a devenit viral într-un timp foarte scurt. 

În clip, mai mulţi copii care poartă celebrele costume din serialul produs de Hulu şi transmis în România de HBO „The Handmaid's Tale/ Povestea Slujitoarei“ sunt chestionaţi de „Aunt Lydia“ cu privire la evenimentul care va avea loc pe 6 şi 7 octombrie. 

De asemenea, sunt presărate mai multe trimiteri critice la PSD, partidul care şi-a asumat public susţinerea referendumului. Printre acestea se numără sigla PSD pe banderola purtată de „Aunt Lydia“, un portret care îi înfăţişează pe Liviu Dragnea şi Călin Popescu Tăriceanu, dar şi înlocuirea celebrului salut din serial - „Blessed be the fruit“ - cu „Îndrăzneşte să crezi!“, sloganul programului de guvernare PSD. 

   

   

Reîntoarcerea la valorile tradiţionale este subliniată de o scenă ce are loc în faţa Casei Poporului şi în care mai multe femei sunt arse pe rug. „Depinde de noi ce viitor le pregătim. Dacă vă pasă, staţi acasă“, este mesajul care încheie clipul Papaya Advertising. 

Serialul care a inspirat campania Papaya Advertising, „The Handmaid's Tale/ Povestea Slujitoarei“, este bazat pe romanul clasic al lui Margaret Atwood. Producţia prezintă viaţa din Gilead, o societate distopică totalitară, formată în fostele State Unite. Confruntat cu dezastre naturale şi o rată a natalităţii extrem de scăzută, Gilead este condus pe baza unui fundamentalism ciudat şi militarizat, marcat de revenirea la valorile tradiţionale. Fiind una dintre puţinele femei fertile rămase, Offred (Elisabeth Moss) este Slujitoarea Comandantului (Joseph Fiennes), sclavă sexuală într-o ultimă încercare disperată de a repopula lumea.

Papaya Advertising este celebră pentru campaniile cu mesaje sociale puternice, printre care cele realizate pentru CEC Bank, pentru Roşia Montană şi Cuminţenia Pământului. De asemenea, agenţia este cunoscută pentru asumarea unor poziţii care i-a adus pierderi, cel puţin la nivel financiar. În iunie, Papaya Advertising a pierdut clientul CEC Bank după 10 ani, încheierea colaborării venind la scurt timp după ce agenţia a anunţat că le dă liber angajaţilor pentru a protesta în faţa Parlamentului. 

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite