Pandemia, prilej de renovat locuinţa. 4 din 10 români din mediul urban şi-au amenajat casa în ultima jumătate de an
0În ultimele şase luni, 40% dintre românii din mediul urban şi-au renovat sau amenajat locuinţa, arată un studiu cantitativ iSense Solutions reprezentativ urban.
Cel mai preocupaţi de amenajarea locuinţei sunt persoanele între 35 şi 40 de ani – 46% dintre ei au făcut demersuri pentru a-şi renova sau amenaja locuinţa în ultima jumătate de an. De asemenea, aproape jumătate (48%) dintre românii din mediul urban cu venituri personale peste 3.000 lei net s-au implicat în astfel de activităţi.
Unde au investit cei care şi-au amenajat sau renovat locuinţa? 61% dintre ei au zugrăvit/ vopsit pereţii, 48% au cumpărat decoraţiuni (cum ar fi draperii, tapet, tablouri etc.), 43% au cumpărat mobilă (de exemplu: canapea, pat, scaune), 42% au îngrijit grădina sau terasa, iar 37% şi-au cumpărat diverse unelte. Achiziţionarea de unelte a fost făcută mai mult de cei care locuiesc în Bucureşti (60%).
Alte lucrări efectuate de către cei care au renovat sau şi-au amenajat locuinţa în ultimele şase luni includ lucrări de modificări sau amenajări la instalaţiile sanitare (31%), modificări sau amenajări la instalaţia electrică sau de iluminat (24%) şi schimbarea uşilor sau a geamurilor (19%).
Pe de altă parte, epidemia de coronavirus şi schimbările economice generate de aceasta au dus la amânarea sau anularea planurilor de renovare sau amenajare a locuinţei pentru 4 din 10 români din mediul urban. Cei care au fost nevoiţi să ia această decizie, mai mult decât ceilalţi, au fost mai degrabă cei cu venituri mai mici, până în 1.500 lei venit personal net (46%) şi cei din zona nord-est a ţării (45%).
Cu toate acestea, intenţia de a renova sau amenaja locuinţa în următoarele 6 luni este ridicată: 54% dintre românii din mediul urban declară că îşi doresc să se implice în acest proces, iar procentul este şi mai ridicat în rândul celor cu venituri mai mici (64%).
„Timpul petrecut în casă i-a făcut pe românii din mediul urban să realizeze care le sunt nevoile din perspectiva amenajării şi a renovării locuinţei. În acelaşi timp, datorită situaţiei economice incerte, o parte au fost precauţi cu investiţiile. Cu toate acestea, estimăm că interesul pentru amenajări şi renovări se va menţine ridicat în perioada următoare”, afirmă Alina Zelezneac, Head of Quantitative Research, iSense Solutions
Printre principalele brandurile de bricolaj menţionate unde consumatorii preferă să îşi facă cumpărăturile se numără Dedeman, Leroy Merlin, Brico Depot, Hornbach şi Mathaus.
Datele prezentate fac parte din studiul omnibus săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban şi realizat de iSense Solutions pe perioada epidemiei de coronavirus pentru înţelegerea comportamentului românilor, având 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%.