caile ferate romane - ultimele știri
Zeci de mii de români au muncit la construcția celor 30 de kilometri ai căii ferate care străbate Defileul Jiului, legând regiunile istorice ale Ardealului și Olteniei. Ultimii kilometri au fost realizați într-un ritm amețitor.
Lucrările de reabilitare a gării Devei au fost reluate după aproape doi ani, în care au avut loc expertize tehnice suplimentare la fundația clădirii.
Tunelurile feroviare aflate în șantier pe valea Mureșului, în Hunedoara, amână finalizarea unuia dintre cele mai mari proiecte de infrastructură: noua magistrală de cale ferată Simeria – județul Arad.
Gara Deva, șantierul feroviar abandonat din 2021. Clădiriea veche din anii '80 riscă demolarea VIDEO
Lucrările de modernizare a clădirii principale din Gara Deva au fost oprite de la începutul anului trecut, în căutarea unei soluții tehnice potrivite pentru reabilitarea acesteia
De patru ani, constructorii lucrează la modernizarea magistralei feroviare Simeria – Arad (Km 614) în lungime de 141 de kilometri. Investiția a acumulat întârzieri pe toate tronsoanele.
Cele trei poduri feroviare ridicate de la zero peste râul Mureș, la Brănișca, se numără printre construcțiile spectaculoase din noua magistrală Simeria Arad. Lucrările la tronsoanele acesteia au acumulat, însă, întârzieri.
S-au scurs 150 de ani de la inaugurarea Gării de Nord, astăzi cel mai mare nod feroviar din România, aflat într-o stare care nu ilustrează tocmai o gară demnă de o capitală europeană.
Starea căilor de rulare aflate în ograda CFR Infrastructură este la pământ şi în orice moment se poate produce o catastrofă. Asta rezultă dintr-un raport întocmit chiar de Ministerul Transporturilor la solicitarea Comisiei de specialitate din Camera ...
Noile instalaţii de centralizare electronică şi de dirijare a traficului contribuie la sporirea siguranţei circulaţiei şi la creşterea capacităţii de transport.
O să încep prin a vă spune că nu cred în CFR. Mi-am pierdut credinţa acum 12 ani, când am traversat ţara într-un picior, în drum spre mare, deoarece vânduseră mai multe bilete decât locuri. Asta deşi aveam şi bilet, şi loc (în teorie)....
Bine că m-am trezit eu înainte de Paşte să mă duc acasă cu trenul. Pe bune acum, cât de începător să fii ca să nu ştii că a merge cu trenul în România de sărbători este echivalentul unui dezastru?...
Lungimea totală a autostrăzilor a crescut în 2015 cu 64 de kilometri, reţeaua naţională de drumuri rapide însumând 747 de kilometri. Ritmul mediu de construcţie a avansat uşor faţă de 2014....
Compania Natională de Căi Ferate CFR SA anunţă, într-un comunicat, că organizează o licitaţie deschisă pentru întocmirea Studiului de Fezabilitate necesar modernizării tronsonului Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră....
Reţeaua de autostrăzi din România s-a extins cu 64 de kilometri în 2015 (+9,4%), până la 747 de kilometri, în timp ce 10.584 kilometri de drumuri judeţene şi comunale şi 15 kilometri de drumuri naţionale sunt de pământ, arată datele publicate luni de...
Marţi, 5 aprilie 2016, la sediul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, a avut loc deschiderea ofertelor pentru lucrarea Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat, se anunţă într-un comunicat al...
Am scris de multe ori despre jegul din trenurile României, despre infecţia şi molima de acolo. Despre compartimente în care, dacă s-ar lua probe, nu ar fi exclus să se descopere ciumă bubonică. Despre căile ferate atât de distruse încât trenul are me...
În deschiderea expo-conferinţei InfraTrans, desfăşurată în arealul Salonului Oficial al Palatului Gării de Nord, reprezentanţii industriei feroviare au arătat că guvernele de până acum n-au susţinut investiţiile în calea ferată şi au cerut autorităţi...
Mulţi au aplaudat apariţia pe piaţă a trenului electric Softrans şi o voi face şi eu acum, însă nu pentru condiţiile net mai bune şi nici pentru preţurile mai mici, ci datorită faptului că acest privat respectă prevederile din Legea Educaţiei privind...
Călătoria cu trenul a fost, cel puţin pentru prima sută de ani din existenţa acestui mijloc de transport, una dintre cele mai populare şi mai prozaice modalităţi de deplasare din spaţiul european şi nu numai. O lume nouă se năştea şi, odată cu ea, te...
Acum 75 de ani, Căile Ferate Române au organizat o amplă manifestare pentru a marca evenimentul fondator al transportului feroviar din ţara noastră – inaugurarea (în 1869) a liniei Bucureşti-Giurgiu.
În loc să beneficiem, începând din această toamnă, de drepturile acordate călătorilor din trenuri, amânăm până în 2014 alinierea la normele UE care apără interesele pasagerilor, pentru că reţeaua noastră feroviară este prost administrată şi se află î...
Vicepreşedintele Volksbank Florian Kubinschi a fost numit preşedinte CA la CFR SA, pe poziţia lăsată vacantă de Sorin Mîndruţescu, care a demisionat în septembrie, invocând motive personale....
Nu, nu e vorba de fotbal, ci de Căile Ferate Române. Sunt un navetist din întâmplare. O dată la vreo două săptămâni, mă trezesc într-un tren şi de fiecare dată, absolut de fiecare dată, călătoria se transformă într-un mai mic sau mai mare coşmar.
În jurul anului 1894, reprezentanţii Căilor Ferate Române voiau să construiască o Gară Centrală lângă Dâmboviţa, făcând diferenţa între trenurile de marfă şi cele de călători. O parte dintre inginerii vremii aveau altă propunere, una mult mai avantaj...
Trenurile care fac legătura cu Bucureştiul au avut luni întârzieri de aproximativ 130 de minute, din cauza hoţilor care au furat cabluri şi relee între staţiile Buftea şi Periş. Traficul feroviar a fost reluat după ce echipele de intervenţie ale CFR ...