EGS-zs8-1, galaxia care se află la cea mai mare distanţă de Terra

Astronomii de la două universităţi americane au descoperit o galaxie care se află la cea mai mare distanţă în spaţiu şi în timp faţă de Pământ,  potrivit „Science Daily” şi space.com.

Oamenii de ştiinţă de la Universităţile Yale şi California au folosit un telescop pentru a identifica şi calcula vârsta galaxiei care face parte din prima generaţie de galaxii a Universului, datând de acum 13,1 miliarde de ani.

În urma analizei luminii albastre a EGS-zs8-1, aşa cum a fost numită galaxia, oamenii de ştiinţă au determinat s-a format la circa 670 de milioane de ani după Big Bang. Galaxia se află la 13,1 miliarde de ani lumină de Pământ. Un an lumină înseamnă 9,4 mii de miliarde de kilometri, potrivit „Science Daily”.

Galaxia EGS-zs8-1 a fost identificată iniţial cu ajutorul imaginilor surprinse de telescoapele spaţiale Hubble şi Spitzer, fiind considerată unul dintre cele mai strălucitoare şi mai masive obiecte cosmice din Universul timpuriu.

Confirmarea galaxiei EGS-zs8-1 demonstrează existenţa galaxiilor masive încă de la începuturile Universului, potrivit space.com.

Imaginea acestei galaxii prezintă o perioadă importantă a universului, ceea ce oamenii de ştiinţă numesc „Evul Mediu” (Dark Ages), moment în care galaxiile şi stelele abia începeau să apară.

Concluziile observaţiilor galaxiei EGS-zs8-1 au fost publicate în „The Astrophysical Journal Letters”.