Dacă există universuri multiple, atunci teoria aceasta le-ar putea confirma

O imagine din universul "apropiat" nouă.

Teorii despre universurile paralele în care am trăi şi care ar exista nu sunt noi, dar un cercetător crede că are soluţia pentru a le găsi şi confirma.

Ranga-Ram Chary este cercetător la Institutul Tehnic din California, care aparţine de Plank Data Center, şi mai este omul care consideră că poate explica universurile paralele. Chary a analizat radiaţia electromagnetică din Univers şi a observat o fluctuaţie bizară. Aceste observaţii constituie lucrarea Spectral Variations of the Sky: Constraints on Alternate Universes şi el susţine că sunt 30% şanse ca fluctuaţia să nu reprezinte nimic, dar mai degrabă ar crede că este dovada pentru universuri paralele.

În lucrarea sa, el a înlăturat toate sursele posibile (şi cunocute de om) pentru această radiaţie, iar la final trebuia să rămână doar zgomotul, ceea ce nu s-a întâmplat. În schimb, la o anumită frecvenţă, părţi din cer erau mai luminoase decât ar fi trebuit, de parcă ar fi venit la câteva sute de mii de ani după Big Bang, când electronii şi protonii s-au combinat pentru a crea hidrogen emiţător de lumină. Acestea au fost, totuşi, de 4.500 de ori mai strălucitoare decât era normal. Jens Chluba, de la Universitatea din Cambridge, a specificat că semnalul ar putea fi o amprentă a Universului nostru.

„Poate fi generată de coliziunea acestui univers cu un altul al cărui raport barion-foton ar fi cu 65% mai mare decât al nostru”, explică Chary în lucrarea sa. Fluctuaţia descoperită de el ar fi, de fapt, materia altui univers, cu legi fizice distincte de ale noastre. Există, desigur, sceptici, iar unul dintre ei este David Spergel, astrofizician la Universitatea Princeton. El susţine că proprietăţile Universului sunt mult mai complexe decât credem noi.

Totuşi, înainte de această teorie, Brian Greene, fizician şi profesor la Universitatea Columbia, a explicat în lucrarea The Hidden Reality: Parallel Universes and the Deep Laws of the Cosmos că matera se poate aranja doar într-un număr limitat de moduri. În acest caz, dacă există un univers infinit, atunci materia va trebui să se repete şi să se aranjeze în moduri similare din nou. Asta poate da naştere unor universuri paralele, ceea ce ar explica această descoperire, conform Examiner. Desigur că dovada incontestabilă încă nu a fost găsită.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>