Astronomii au găsit cel mai îndepărtat obiect din sistemul nostru solar

Astronomii au descoperit cel mai îndepărtat corp cosmic din sistemul solar. Este de trei ori mai departe decât Pluto.

Până la ultimul corp spaţial descoperit, cele mai îndepărtate de tipul unor planete erau Sedna, descoperit în 2003, şi VP113, descoperit în 2012. Acum, V774101, care are un diametru cuprins între 500 şi 1.000 de km, a fost descoperit şi a fost calculată distanţa până la acesta: 17 miliarde kilometri distanţă de Terra. Totuşi, din cauza reflexiei, oamenii de ştiinţă cred că obiectul e îngheţat şi are aproximativ jumătate din mărimea lui Pluto, scrie ScienceMag.

"Nu putem clasifica obiectul, pentru că nu îi cunoaştem orbită. Abia l-am descoperit în urmă cu câteva săptămâni. Dacă nu se apropie niciodată de Neptun, acest lucru ar face obiectul să fie unul foarte interesant pentru că orbita sa nu ar fi perturbată de planetele gigant şi astfel ne-ar permite să înţelegem dinamica părţii îndepărtate a sistemului solar", susţine Scott Sheppard, astronom la Carnegie Institution for Science din SUA.

El a mai spus că ar fi nevoie de o perioadă de cercetare, de-a lungul următorului an, pentru a determina dacă V774101 călătoreşte în vecinătatea lui Pluto într-o regiune de dincolo de Neptun cunoscută drept Centura Kuiper. "Este că şi cum ai căuta acul în carul cu fân, pentru că putem observa cerul noaptea, dar doar cu câte un singur telescop îndreptat într-un anumit moment", a mai spus Sheppard.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>