Facebook scoate la iveală că Rusia a promovat o campanie de dezinformare folosindu-se de reclame plătite

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a declarat că a descoperit o campanie, cel mai probabil rusească, în care s-au cheltuit în jur de 100.000 de dolari pe reclame menite să promoveze mesaje sociale dezbinătoare şi politice, relatează BBC.

Potrivit reţelei sociale, campania care s-a încheiat în luna mai, s-a întins pe o perioadă de doi ani şi a avut un total de 3.000 de anunţuri. Acestea din urmă nu au susţinut în mod direct vreo figură politică americană, ci s-au concentrat pe subiecte precum imigraţie, rasă sau drepturile homosexualilor.

Facebook a precizat că cooperează împreună cu o echipă americană de investigaţii asupra acestei probleme şi că se uită în mod special la operaţiunile de influenţare din timpul cursei electorale din 2016.

Reclamele respective au fost postate de pe aproximativ 470 de conturi false, care au fost suspendate ulterior pentru că au încălcat termenii şi condiţiile gigantului american prin „răspândirea de informaţii false”.

„Anunţurile şi conturile păreau să se concentreze pe amplificarea mesajelor sociale dezbinătoare şi politice din spectrul ideologic” a subliniat Facebook într-o postare pe blog.

Compania a mai adăugat că deşi nu poate să confirme, e de părere că conturile au fost create de „Agenţia de Cercetare a Internetului” din Sankt Petersburg, o „fermă” rusească de troli, recunoscută pentru faptul că postează pe reţelele sociale mesaje în favoarea Kremlinului

Campania a fost descoperită în urma unei investigaţii interne din partea gigantului american asupra modurilor în care reţeaua a fost abuzată în timpul ultimei campanii electorale din Statele Unite.

Fondatorul Facebook-ului, Mark Zuckerberg, a fost criticat aspru pentru că în săptămânile dinainte ca Donald Trump să ajungă preşedinte, nu a luat în serios problematica fenomenului de „fake news” şi nu a luat nicio măsură pentru stoparea lor.

„Ne-am uitat după reclame care ar fi putut origina din Rusia, chiar şi la cele care aveau semnale foarte slabe că ar fi conectate sau asociate în vreun efort organizat.

A fost o căutare generală, care a inclus, de exemplu, anunţuri de pe conturi ale căror IP-uri erau din Statele Unite, dar aveau limba setată în rusă.

În această parte a analizei noastre, am găsit aproximativ 50.000 de dolari cheltuiţi în reclame cu conţinut politic, împărţite în aproape 2.200 de anunţuri” se mai arată în comunicatul de la Facebook” a mai adăugat Facebook.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite