Facebook va avea buton de dislike, dar nu va funcţiona aşa cum te aştepţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook are butoane de like şi share, ca să interacţionezi şi apreciezi. Butonul de dislike a fost anunţat de Mark Zuckerberg, fondatorul reţelei, şi ar avea un scop mai bun decât pura răutate.

Cum Facebook n-a introdus un buton de dislike până acum, au tot apărut aplicaţii care ar fi furnizat aşa ceva. Niciuna n-a mers foarte bine şi nici n-a fost apreciată de companie. Recent, Mark Zuckerberg a spus că oamenii au nevoie de un aşa buton, chiar dacă se poate să crezi că negativismul va predomina.

"Oamenii şi-au dorit butonul «dislike» de mulţi ani şi câteva sute m-au întrebat despre el, iar azi este o zi specială, pentru că pot într-adevăr să confirm că lucrăm la el şi suntem foarte aproape de a livra o versiune de test", a spus Zuckerberg. "Dacă tu publici ceva trist, s-ar putea să nu fie prea bine să primeşti «like», dar cumva prietenii şi oamenii care te cunosc vor să exprime o emoţie, să îţi arate că te înţeleg", a mai spus fondatorul Facebook, citat de Time.

El a mai afirmat că cele mai mari griji ale Facebook n-au fost dacă merită sau nu să introducă un aşa buton, ci cum va funcţiona. Nu se doreşte, desigur, transformarea experienţei de utilizare Facebook într-una negativă. Conform fondatorului, scenariul ideal în care vei folosi butonul dislike, fără abuzuri, ţine de exprimarea empatiei pe anumite subiecte. Dincolo de cum te va ajuta pe tine butonul, mai mult este ajutată reţeaua socială. Asta poate însemna şi că acest buton nu va avea textul "dislike". Cu siguranţă au fost testate mai multe moduri de a prezenta o opinie negativă, dar care să nu afecteze mult persoana care o primeşte.

În prezent, sunt aproximativ 1,5 miliarde de utilizatori pe Facebook, iar anul acesta a fost stabilit un record: circa un miliard de oameni au folosit reţeaua în acceaşi zi. Cum fiecare om are câteva sute sau câteva mii de persoane în listă, în News Feed trebuie afişate informaţii relevante. Până acum, Facebook s-a bazat pe algoritmi, dar butonul like, respectiv unul dlslike, exprimă exact ceea ce vrei: îţi place sau nu ceva. De asemenea, oamenii nu vor să like articole negative, opinii care instigă la un comportament răutăcios, dar ar putea dori să-l dezaprobe cu un dislike

Mai avem până să vedem cum arată un aşa buton, dar pe termen scurt va fi un şoc introducerea lui. Oamenii vor înceta să mai aibă opinii contrare, se vor abţine mai des. Totuşi, se poate ca pe termen lung asta să însemne o "cernere" a conţinutului, astfel încât să-ţi placă să revii constant, să stai mai mult pe Facebook. În cel mai rău caz, utilizatorii s-ar putea izola şi mai mult în "bula albastră".

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite