Analiză: asistăm la începutul sfârşitului de dominanţă a reţelei Facebook?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook
Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook

Pe vremuri pe care mulţi utilizatori nu şi le mai amintesc, probabil, înaintea erei Facebook, MySpace era reţeaua socială cea mai folosită. A căzut în conul de umbră uriaş al lui Facebook. Este posibil ca istoria să se repete acum şi pentru reţeaua socială inventată de Mark Zuckerberg, spun analiştii.

Reţeaua socială care domină indiscutabil internetul la nivel mondial dă semne că declinul a început, scrie theawl.com. Utilizată de mulţi şi iubită de puţini, Facebook a pierdut aproximativ 600.000 de utilizatori luna trecută în Marea Britanie. Deşi o jumătate de milion din totalul de un miliard de oameni activi pe Facebook poate să nu fie considerat un motiv de îngrijorare pentru companie, reprezintă totuşi semnul că involuţia a început.

Utilizatorii britanici care „şi-au dat demisia” de pe Facebook în decembrie reprezintă aproximativ 2% din totalul utilizatorilor de aici. Procentul poate fi considerat mic, dar reprezintă, cu siguranţă, opusul evoluţiei din planurile făcute în birourile din Palo Alto.

Semnale de alarmă pentru Facebook

Semnalul de alarmă venit din Marea Britanie confirmă tendinţa din unele speculaţii, conform cărora Facebook a ajuns la punctul de saturaţie în rândul populaţiei internetului. Creşterea companiei depinde, în acest moment, de pieţele emergente, cele de bază fiind „epuizate”, conform analiştilor, scrie theawl.com.

În plus, conform unor recente sondaje, Facebook a pierdut deja supremaţia în rândul copiilor „cool”, adolescenţii preferă Tumblr şi distribuirea microblogurilor cu imagini, deşi au cont şi pe Facebook.

Viaţa de după Facebook

Întrebările rămân deschise, deocamdată, deşi nu se pune problema ca Facebook să-şi închidă uşile (sau „pereţii”) în viitorul apropiat, în lipsa unei evenuale apocalipse. Este însă posibil ca supremaţia să-i fie din ce în ce mai greu de menţinut, în condiţiile în care adolescenţii şi tinerii preferă socializarea prin imagini, nu texte, şi reacţionează rapid la schimări nepopulare.

Supravieţuirea planetei fără o reţea socială dominantă la care un miliard de oameni simt nevoia să se conecteze zilnic, deşi mulţi o urăsc, este o problemă care i-ar putea răni orgoliul lui Mark Zuckerberg, în lipsa unor soluţii inovatoare de design, concept şi, în special, transparenţă, faţă de metoda tranzacţionării utilizatorilor pentru bani, resimţită în prezent.

Cu siguranţa, Facebook simte deja, din celelalte tab-uri deschise, răsuflarea reţelelor sociale concurente, Twitter, la Tumblr sau Pinterest.

Terenul stabil al utilizatorilor Facebook

Ţăra cu cei mai mulţi utilizatori ai site-ului de socializare este, în prezent, SUA, cu aproximativ 168 de milioane de membri. Brazilia este a doua ţară care „dă like” lui Facebook, cu un total de 64,6 de milioane de utilizatori înregistraţi. Următoarele trei ţări conectate la newsfeed-ul reţelei sunt, în ordine, India (62,6 milioane de membri), Indonezia (51,4 milioane de conturi active) şi Mexic, cu 40 de milioane de utilizatori.

Există însă şi reversul medaliei, ţările care au interzis la Facebook, pe perioadă nedeterminară, sau având accesul temporar blocat la nivel naţional: China, Iran, Uzbekistan, Pakistan şi Siria.

Evoluţia şi apogeul – Facebook a pierdut „the” şi a câştigat milioane, de dolari şi de utilizatori

Mark Zuckerberg scria Facemash, predecesorul Facebook-ului zilelor noastre, pe 28 octombrie 2003, pe când era student la Harvard. Iniţial reţea internă a studenţilor, site-ul a fost rescris în 2004 şi lansat cu numele „The Facebook”.

Povestea creării site-ului a ajuns în 2010 chair şi subiect de film (intitulat, inevitabil, „Reţeaua socială”), tema preferată a analiştilor şi a unora dintre avocaţi.

Apogeul evoluţiei Facebook îl reprezintă înregistrarea „primului miliard” de utilizatori. Următoarea mutare nu este însă doar pe terenul companiei, ci şi al utilizatorilor.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite