FOTO Cum sunt create siglele „Google Doodle”?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Google a început Doodle-urile în 1998 FOTO Mediafax/AFP
Google a început Doodle-urile în 1998 FOTO Mediafax/AFP

Olimpiada de la Londra a marcat un festival din partea celor de la Google, care s-au întrecut în a realiza sigle artistice, aşa-numitele Doodles, care au marcat probele olimpice. Dar care sunt cele mai reprezentative astfel de imagini şi cine sunt creatorii lor?

Totul a început în 1998, când Google a desenat o figurină a unui om din beţe în spatele literei O, semn care marca faptul că echipa este în vacanţă. Astăzi însă Doodle-urile sunt imagini complicate, iar unele animaţii complexe. Până acum au fost mai mult de 1.000 de Doodles-uri. Ele au prezentat lucrurile cunoscute şi mai puţin cunoscute, aniversări şi comemorări şi au creat ştiri pentru mass media.

Cei de la BBC au realizat un amplu material despre realizatorii acestor imagini şi modul cum le privesc ei. Fără ei, cum am fi putut vedea de-a lungul timpului că s-au îndeplinit 115 ani de la naşterea Ameliei Earhart sau că Gideon Sundback a fost inventatorul fermoarului, acum 132 de ani?

Văzute de milioane de oameni, create de o mână de ingineri

Doodle-urile sunt văzute de sute de milioane de oameni. Unele sunt realizate în câteva ore, dar altele iau chiar săptămâni, cum a fost cazul celui pentru aniversarea lui Freddie Mercury. Toate au fost create de o mână de artişti şi ingineri de la Google. Creierul acestora este Ryan Germick, care le-a spus celor de la BBC că nu realizează şi nu se gândeşte la faptul că ceea ce creează el este văzut de atât de multe persoane.

„Creierul uman nu este programat să înţeleagă cum milioane de oameni interpretează ceva. Pentru mine contează să-mi fac colegii să râdă sau să învăţ o tehnică nouă. Atunci mi-am făcut treaba”, a spus Germick.

El a mai spus că „suntem la limita dintre amuzament, artă, tehnologie şi design grafic. Aceste graniţe sunt foarte mici”. De asemenea, el a mai menţionat că echipa de doodleri încearcă să ofere produse de calitate cu resurse limitate, deoarece mulţi dintre inginerii care ajută la crearea acestora o fac în timpul celor 20%. 

Ce înseamnă acest lucru? Fiecare angajat Google poate să lucreze o cincime din timp la un proiect individual sau să ajute la alte proiecte ale companiei. Din acest motiv, nu contează atât de mult cine a trecut prin proiect şi cine a realizat un Doodle anume, ci doar rezultatul final.

Alegeri democratice pentru înlocuirea siglei Google

Kris Hom, unul dintre inginerii care a renunţat să mai lucreze doar o cincime din timpul său pentru Doodle-uri şi s-a angajat în echipa care se ocupă permanent de acest proiect, consideră că acestea sunt o metodă de a umaniza pagina de start.

În plus, nimeni nu hotărăşte singur ce urmează să fie pus în locul siglei companiei, ci totul este bazat pe o decizie democratică. Dacă cineva vine cu o idee interesantă, urmează un vot, iar apoi munca. Sugestiile publicului contează la fel de mult pentru ingineri ca şi sugestiile colegilor. De asemenea, mulţi ingineri din alte ţări vin cu idei naţionale şi le dezvoltă pe parcurs pentru paginile naţionale.

Cum este realizată munca inginerilor şi designerilor? Multe desene sunt realizate cu unelte digitale, dar unele au fost făcute manual. De exemplu, pentru sigla aniversară a pictorului Gustav Klimt, unul dintre angajaţi, Jennifer Hom, a folosit foiţe de aur şi vopsea în ulei şi a pictat imaginea pe o pânză. „Am vrut să-i aducem un omagiu lui Klimt. Sper că umilul nostru doodle îi va face dreptate lui şi memoriei sale”, a declarat Hum

Sunt doodle-urile artă?

Cum putem diferenţia comercialul de artă? „Andy Warhol a început ca un ilustrator şi s-a transformat singur în artist. Desenele pe care le-a făcut ca ilustrator au fost vândute cu mulţi bani, dar nu ca şi arta sa”, a declarat directorului Muzeului de Design din Londra, Deyan Sudjic.

Si Scott, un designer grafic, consideră că doodle-urile de la Google reprezintă ceea ce poate fi numită noua artă modernă. Nu aceeaşi părere o are Jasmine Montgomery, directoarea unei firme de marketing. Aceasta crede că „odată ce eşti plătit în scopuri de branding şi în scopuri publicitare, te abaţi de la scopul strict al artei, deoarece serveşti unui şef comercial nu unuia creativ. Doodle-urile sunt parte a unei experienţe a consumatorului. Sunt asemănătoare unor camere de hotel aranjate şi redecorate”.

Oricum le-am privi, ca artă sau ca o simplă formă de distracţie, doodle-urile vor fi importante. Contează ca Google să-şi păstreze poziţia dominantă, iar aceste imagini vor fi republicate în  mass-media şi pe bloguri, iar toată lumea va vorbi despre ele odată ce vor fi create.

Mai multe Doodle-uri pot fi văzute pe site-ul oficial Google

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite