Milionar prin App Store: o aplicaţie de un dolar pentru iPhone aduce milioane

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aplicaţia Doodle Jump este disponibilă în App Store la preţul de un dolar.
Aplicaţia Doodle Jump este disponibilă în App Store la preţul de un dolar.

Când Apple a lansat App Store, a prevăzut că acesta va fi un succes, atât pentru dezvoltatori, cât şi pentru companie. Nimic mai adevărat, mai ales pentru doi fraţi care au devenit milionari, iar asta cu o singură aplicaţie. O aplicaţie care costă doar un dolar.

În urmă cu trei ani, Igor Pusenjak şi fratele său Marko au lansat pe App Store jocul Doodle Jump. Acesta a fost introdusă cu preţul de 99 de cenţi, acelaşi din prezent, dar s-a vândut în peste 15 milioane de copii. Apple şi-a luat partea de 30% din profit, iar restul a revenit celor doi, care deţin compania Lima Sky, nume sub care este publicată şi aplicaţia, notează „All Things D”.

Deşi jocul nu mai este în top 10 aplicaţii ale magazinului App Store, Igor Pusenjak a afirmat că încă vinde 300.000 de copii în fiecare lună. Cei doi fraţi nu au încă niciun plan de a lansa o nouă aplicaţie, cel puţin nu atât timp cât cea veche încă are randament. Iar până acum se pare că are suficient, dat fiind că a generat profit de peste zece milioane de dolari pentru Lima Sky.

Aplicaţia a fost modificată doar cât să fie rulată şi pe iPad, dar şi să fie compatibilă cu dispozitivele cu Android. Pe viitor, cei doi fraţi vor să lanseze şi o linie de tricouri cu Doodle Jump şi posibil jucării de pluş, după modelul Angry Birds.

Succesul se clădeşte truc cu truc

Fraţii Pusenjaks ştiau că cel mai bun mod de a capta atenţia pieţei este prin Apple. Numai că ei nu cunoşteau pe nimeni din compania americană, astfel că s-au folosit de puţinele contacte pe care le aveau. Printr-un prieten care avea numărul altui prieten, al altui prieten au ajuns să obţină şi adresa de mail a unui angajat Apple. Igor i-a trimis un mesaj de prezentare, iar în două săptămâni au obţinut o prezentare în App Store pentru Doodle Jump.

La început, App Store punea în fruntea listei aplicaţiile care erau actualizate, astfel că dezvoltatorii au trimis cât de multe noutăţi puteau, iar Doodle Jump era mereu în graficul „cele mai recente”. Apple şi-a dat seama între timp de aceste trucuri ale dezvoltatorilor şi a oprit asta, dar fraţii Pusenjak au folosit altceva. Au discutat cu alţii din App Store şi şi-au promovat reciproc aplicaţiile. Prima înţelegere a fost cu Bolt Creative care a lansat jocul Pocket God.

Şi nu în ultimul rând, ei n-au uitat de cel mai important aspect: utilizatorii. Chiar dacă de la Apple n-au primit nimic pentru fiecare actualizare, cumpărătorii aplicaţiei au apreciat fiecare nou element introdus. Este o formă de fidelizare pe care oamenii au apreciat-o, de la un fundal schimbat, până la noile caractere introduse în joc.

Este şi aceasta o cale de a deveni milionar sau, mai mult, o cale de a realiza visul american, dar în versiunea propusă de Apple. Iar dacă aceşti fraţi au reuşit să ajungă la un aşa succes cu doar o aplicaţie şi diversele ei versiuni, este de înţeles de ce şi marii producători de jocuri vor o parte din aceste venituri.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite