INFOGRAFIE Europenii cheltuie mai puţini bani pe electronice în 2012. Care sunt tendinţele occidentale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Europenii cheltuiesc mai puţin pe electronice în prima jumătate a anului FOTO Mediafax AFP
Europenii cheltuiesc mai puţin pe electronice în prima jumătate a anului FOTO Mediafax AFP

Conform studiilor GfK, consumatorii din cele mai mari şase ţări din Europa de Vest: Franţa, Germania, Italia, Olanda, Spania şi Marea Britanie au cheltuit mai puţini bani pe electronice în prima jumătate a anului 2012.

Vânzările sunt cu 10% mai mici decât în ​​aceeaşi perioadă a anului precedent. Piaţa foto este şi ea slabită, cu o scădere a vânzărilor de 7%. Acestea sunt rezultatele GfK pregătite pentru Târgul IFA 2012 de la Berlin, care a început pe 29 august.

În contextul economic actual dificil, consumatorii sunt reţinuţi atunci când vine vorba de achiziţii majore, se arată într-un comunicat GfK. Singura excepţie este Germania, caz în care retailerii au înregistrat o creştere totală de 8,5% pentru vânzările de televizoare şi alte bunuri electronice.

Cu toate acestea, anumite produse au avut evoluţii pozitive în toate ţările, cum sunt Smart TV-urile, sound bar-urile de înaltă performanţă, căştile şi camerele cu obiective interschimbabile. În schimb, în unele domenii, concurenţa între produse tradiţionale, pe de o parte, şi cele telecom sau IT, pe de altă parte, se intensifică.

Fotbalul creşte vânzările de televizoare

În ciuda Campionatul European de Fotbal, vest-europenii au cheltuit cu 9% mai puţin pe televizoare decât au făcut-o în prima jumătate a anului 2011. Numai în Germania, piaţa de televizoare a fost în mod clar ajutată de acest eveniment sportiv, cu vânzări mai mari cu până la 14%.

Totuşi, cererea a crescut considerabil în toate cele şase ţări analizate cu puţin timp înainte de a fi dat startul competiţiei. Creşterea vânzărilor este rezultatul ofertelor promoţionale din această perioadă.

Care sunt cele mai populare produse?

Preferinţele se îndreaptă în continuare spre modelele de dimensiuni mai mari şi având opţiuni sau caracteristici mai bune, cu toate că cele mai multe vânzări (22%) sunt încă generate de modelele de 32 de inci.

În primele şase luni, cererea de televizoare inteligente a fost mare, cu vânzări în creştere cu 31%, până la 4.13 miliarde euro. Acelaşi lucru este valabil pentru televizoare 3D, care acum fac mai mult de 39% din toate vânzările.

Pentru anul 2012 în ansamblu, GfK anticipează vânzări de 38 de milioane de televizoare pentru Europa de Vest, din care mai mult de 10 milioane de euro vor fi în Germania.

Piaţa de DVD-uri şi Blu-ray a descrescut în prima jumătate a anului 2012, în Europa de Vest. Şi produsele Hi-Fi si home cinema au cunoscut vânzări în scădere uşoară, cu 3,6%. Nu este însă cazul Franţei şi al Germaniei, unde disponibilitatea consumatorilor să cheltuiască pentru o experienţă excelentă pentru vizionarea de filme acasă a crescut de la an la an cu aproximativ 4%.

image

Scăderi în procenteCu cât au scăzut pieţele de electroniceMai multe segmente de piaţă la nivelul electronicelor au scăzut în 20122012HomeCinemaPortabileAudioCameredigitaleElectroniceautoPortabiledenavigaţie0510152025Portabile de navigaţie2012: 20Sursa: GfK

Concurenţa dintre MP3/MP4 playere şi telefoane mobile se intensifică

Piaţa de dispozitive portabile audio continuă să aibă probleme. În prima jumătate a anului 2012, vânzările au scăzut cu 17%. Acest lucru se datorează concurenţei puternice din partea telefoanelor mobile, în special a smartphone-urilor, ceea ce face inutilă pentru mulţi consumatori deţinerea de playere MP3 şi MP4.

Retailerii şi producătorii încearcă, prin urmare, să contracareze această tendinţă prin reducerea preţurilor, preţul mediu scăzând de la 90 euro în prima jumătate a anului 2011 la 84 euro în prezent. În plus, nu există inovaţii tehnice aduse acestor produse.

Camerele digitale performante câştigă detaşat

Ca şi în cazul electronicelor, piaţa camerelor digitale din Europa de Vest a scăzut şi ea în primele şase luni ale anului. Cu toate acestea, cu o scădere de „doar” 7 procente de la an la an, evoluţia este ceva mai bună, atribuită în special evoluţiei pozitive a camerelor digitale de valoare mare.

Prin urmare, consumatorii continuă să fie extrem de interesaţi de camerele cu obiective interschimbabile, care oferă în mod evident un compromis acceptabil între camerele digitale compacte şi camerele SLR.

Această tendinţă a fost în continuare stimulată de un număr mare de noi modele lansate în această primăvară.

Camerele digitale ieftine sunt marii perdanţi, în mare parte datorită faptului că deţinătorii de smartphone-uri cu o cameră foto bună nu mai sunt interesaţi şi de un aparat foto digital ieftin.

Smartphone-urile înlocuiesc din ce în ce mai mult dispozitivele de navigaţie prin satelit pentru automobile

Consumatorii din Europa de Vest cumpără mai puţine dispozitive electronice pentru autovehiculele lor. În prima jumătate a anului 2012, piaţa de electronice pentru maşină a suferit o scădere a vânzărilor cu 19%, deşi a fost relativ solidă în Marea Britanie (-5%), dar nu şi în Italia (-30%). Cu toate acestea, popularitatea anumitor produse de nişă continuă să crească.

Dispozitivele portabile de navigaţie au pierdut considerabil competiţia cu smartphone-urile. Aplicaţii pentru navigaţie sunt acum disponibile, uneori gratuit, ceea ce a contribuit la o nouă scădere a vânzărilor de 20% în prima jumătate a anului, în ciuda preţurilor semnificativ reduse. Germania continuă să fie principala piaţă, cu 31% din toate dispozitive de acest fel vândute în Europa de Vest.

Produsele de nişă, o oportunitate pentru retaileri

Piaţa electronicelor şi cea foto au fost destul de tulburi în prima jumătate a anului. În ciuda acestui fapt, vin şi veşti bune de la anumite categorii. Producătorii de produse performante, de nişă din punct de vedere tehnic se numără printre câştigători.

De exemplu, se pune un accent mare pe soluţii software inteligente pentru smart TV-uri care permit consumatorilor să jongleze mai uşor între a privi la televizor, a naviga pe internet şi a asculta muzică prin simpla apăsare a unui buton.

Conectarea smartphone-urilor, a playerelor MP3/MP4 şi a tabletelor la boxe sau căşti pentru o calitate mult mai bună a sunetului acasă sau pe drum este din ce în ce mai populară.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite