Ce trebuie să facă Guvernul României pentru deblocarea lucrărilor la Centura Timişoarei, Drumul de legătură cu Autostrada A1 şi Autostrada Lugoj-Deva

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Varianta de ocolire Timişoara FOTO DRDP Timişoara
Varianta de ocolire Timişoara FOTO DRDP Timişoara

Cătălin Drulă susţine că pentru centura Timişoara-Sud nu există exproprieri făcute şi CNAIR nu a terminat încă licitaţia pentru realizarea lor. Este un risc foarte mare că nu vor fi gata până când ar trebui constructorul să intre în teren.

Cătălin Drulă, deputat USR de Timiş, a transmis o scrisoare prim-ministrului României şi miniştrilor Finanţelor şi Transporturilor despre deblocarea marilor proiectede infrastructură rutieră din judeţul Timiş. Este vorba de Centura Timişoara Sud, Drumul de legătură Timişoara - Autostrada A1 şi Autostrada A1 Lugoj-Deva. La fiecare dintre aceste proiecte, Drulă a descris exact stadiul actual şi paşii care sunt necesari.

“Toate sunt proiecte mature, pentru toate nu e nevoie decât de voinţă politică pentru a fi deblocate”, susţine Cătălin Drulă, membru al Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură.

Centura Timişoara-Sud

În sfârşit se poate semna contractul, ultima contestaţie fiind respinsă pe 22.11.

Guvernul trebuie să prevadă 100 de milioane de lei credite bugetare în Legea Bugetului de Stat pe 2019 pentru acest proiect dacă ar avea o derulare conform contractului.

Sunt însă probleme deja:

1. Nu există exproprieri făcute şi CNAIR nu a terminat încă licitaţia pentru realizarea lor (lansată abia în august). Este un risc foarte mare că nu vor fi gata până când ar trebui constructorul să intre în teren.

2. Nu există verificator de proiect şi CNAIR nu a terminat licitaţia (lansată abia luna aceasta) pentru contractarea unuia. Fără verificarea proiectului nu se poate trece la execuţie.
3. Nu există Supervizor (Inginer FIDIC) contractat şi nici măcar licitaţie lansată. Deci nu are cine sa urmărească calitatea lucrărilor şi să le certifice pentru plată.

Drumul de legătură Timişoara - Autostrada A1

În ianuarie 2019 ar trebui să fie emis în sfârşit acordul de mediu şi ar trebui ca imediat Guvernul şi CNAIR să:

1. Aprobe investiţia prin Hotărâre a Guvernului (blocată din 2017 pentru lipsă acord de mediu).

2. Lanseze licitaţia pentru proiectarea şi execuţia drumului. Documentaţia de licitaţie ar trebui pregătită încă de acum.

3. Depună aplicaţia de finanţare din fonduri europene a proiectului.

Autostrada A1 Lugoj-Deva

De 2 ani de zile avem un sector de 9 kilometri fără constructor şi CNAIR tot tergiversează lansarea licitaţiei. E vorba de lotul 2 secţiunea E1 (6km) şi secţiunea E2 (3km din care mare parte în tunel).

Paşii necesari sunt:

1. Lansarea de urgenţă a licitaţiilor pentru construirea secţiunilor E1 şi E2. 

2. Folosirea proiectelor tehnice de execuţie realizate deja de fostul constructor pentru secţiunea E1 (aprobat deja de CNAIR în Consiliul Tehnico-Economic) şi secţiunea E2 cea cu tunele (există inclusiv studiu geotehnic detaliat) astfel încât să se economisească timp în derularea proiectului.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite