Paradoxul șantierelor din Vestul țării: ceea ce trebuia realizat în câțiva ani, se poate face, prin mobilizare, în câteva luni
0Luni, 28 august, a fost predat amplasamentului pentru proiectul de extindere la patru benzi a drumului din Dumbrăvița către compania Strabag, cea care realizează și primul tronson al drumului care leagă Timișoara de Autostrada Vestului A1. Lucrarea trebuie să fie gata în șase luni.

Ceea ce ar fi trebui să se facă în câțiva ani, conform proiectului, se poate realiza și în câteva luni. Aceasta este realitatea lucrărilor de pe șantierele patriei. Grupul austriac Strabag, care a câștigat licitația după rezilierea contractului cu vechiul constructor, are la dispoziție nici șanse luni să termine lărgirea la patru benzi a drumului prin localitatea Dumbrăvița.
De altfel, tot cei de la Strabag au avut de terminat și tronsonul 1 din acest proiect, între Dumbrăvița și Autostrada A1 (lucrare care a început încă din 2019!), iar cu o mobilizare exemplară, în doar patru luni, lucrările se apropie de final. Mai exact, trebuie să fie gata până la sfârșitul lunii octombrie.
CJ Timiș este condiționat de finalizarea ambelor tronsoane, pentru a nu pierde banii europeni, finanțarea fiind asigurată din prin Programul Operaţional Regional. Astfel, lucrările ar trebui să fie gata până la finalul lui 2023.
Luni, 28 august, a fost predat amplasamentului pentru proiectul de extindere la patru benzi a drumului din Dumbrăvița către compania Strabag, care va începe lucrările cu scoaterea stâlpilor de troleibuz, pentru care a fost nevoie de acordul Primăriei Timișoara.
„Epopeea stâlpilor e aproape de final. Mă bucur că am convins Primăria Timișoara că nu e în interesul lor să blocheze acest proiect, așteptăm cu nerăbdare ca mâine să vină toți cei implicați pe teren și să inventarieze fiecare element al infrastructurii de troleibuz ce trebuie predate constructorului, sper să nu fie niciun fel de problemă. Ne concentrăm ca până la finalul anului să finalizăm acest proiect pe patru benzi între Timișoara și autostradă. Avem un constructor care a dovedit pe tronsonul 2 că poate să-și respecte angajamentele. Sunt convins că și pe tronsonul din Dumbrăvița vom avea același ritm al lucrărilor și vom putea vedea în fiecare săptămână progres vizibil și putem să dăm în folosință secțiuni din acest drum, astfel încât la finalul anului, chiar dacă în condiții de șantier pe anumite locuri, să putem circula neîngrădit pe patru benzi între Timișoara și Autostrada A1”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Constructorul va începe organizarea de șantier marți, 29 august. Lucrările vor începe la intrarea în Dumbrăvița dinspre Timișoara, în zona Kaufland.
Povestea rezilierii contractului
Consiliul Județean Timiș a reziliat, la începutul anului 2022, contractul inițal cu constructorul care a lucrat pe sectorul 2 din proiectul de modernizare a drumului care leagă Timișoara de autostradă: DJ 691, între Centura Nord - Sud (de ieşirea din Dumbrăviţa) şi A1.
Motivul era întârzierile mari. S-a făcut o nouă licitație pentru drumul de patru benzi, iar câștigători au fost cei de la Strabag.
Grupul austriac de construcții a intrat rapid pe șantier, iar în scurt timp drumul va fi gata. Conform contractului, acest lucru ar trebui să fie până la finalul lunii octombrie.
“Pe tronsonul 2 suntem foarte avansați, am dat în folosință cel puțin pe două benzi întregul tronson, mai avem câteva secțiuni până a da drumul circulației la patru benzi, pe întreaga lungime. Singura gâtuire e în dreptul trecerii la calea ferată de la Giarmata. Sperăm să primim cât mai repede aprobarea de la CFR Infrastructură, pentru a ne apuca și de acea porțiune. Sper să nu existe dificultăți și întârzieri”, a afirmat Alin Nica.

Cele două tronsoane costă în jur 120 de milioane de lei, plus cheltuielile neeligibile, acesta fiind cel mai mare proiect aflat în implementare pentru Consiliul Județean, pe vechiul POR.
Proiectul va aduce mai aproape autostrada de Timișoara. Mai exact, drumul modern, care va avea patru benzi și mai multe sensuri giratorii, va permite fluidizarea traficului între A1 și capitala Banatului, prin Giarmata și Dumbrăvița, care are în jur de 15 kilometri. La vremea când s-a realizat Autostrada Vestului, între Arad și Timișoara (dat în folosință în anul 2011) aceasta a fost cea mai apropiată ieșire spre oraș.