Modalit─â┼úi prezentate de exper┼úi prin care ne putem cre┼čte imunitatea. Care sunt du┼čmanii sistemului imunitar

0
0
alimente imunitate

Sistemul imunitar este principala linie de apărare împotriva bolilor, deci este foarte important să îl păstrăm într-o formă de funcţionare bună.

Acest lucru este valabil mai ales ├«n perioada ├«n care ÔÇ×plutescÔÇŁ ├«n aer r─âceala ┼či gripa, potrivit┬áprevention.com.

Cu to┼úii ne na┼čtem cu un sistem imunitar, dar putem face anumite ÔÇ×ajust─âriÔÇŁ pentru a ├«ncerca s─â-l consolid─âm, spune Julia Blank, doctor ├«n medicin─â de familie, la Centrul de s─ân─âtate Providence Saint John din Santa Monica.

Cum să vă impulsionaţi sistemul imunitar:

1. Renunţaţi la alcool

ÔÇ×S-a dovedit c─â aportul ridicat de alcool suprim─â func┼úia imunitar─âÔÇŁ, spune Jessica Cording, autoarea ÔÇ×The Little Book of Game-ChangersÔÇŁ.

├Än plus, alcoolul deshidrateaz─â, iar celulele nu pot s─â func┼úioneze la nivelul lor optim. Asta poate deschide u┼ča multor boli.

2. Reduceţi nivelul de stres

Stresul pare inofensiv, dar studiile arat─â c─â poate ÔÇ×compromite sau reprima sistemul imunitar ┼či ne poate face mai vulnerabili la infec┼úiiÔÇŁ, spune dr. Blank.┬á

Mai exact, cercetările s-a descoperit că stresul provoacă o eliberare a hormonului cortizol, care poate stimula inflamaţia, un precursor al multor boli, în corpul tău. 

Stresul cronic poate interfera, de asemenea, cu abilitatea de combatere a infecţiilor a globulelor albe din sânge, ceea ce vă face mai susceptibil la contractarea bolilor. 

3. M├ónca┼úi multe fructe ┼či legume

Fructele ┼či legumele ne ajut─â s─â ne ├«narm─âm corpul cu antioxidan┼úi de care avem nevoie pentru a lupta ├«mpotriva stresului oxidativ, care include contrac┼úia unei boli, ├«n corpul vostru.┬á

4. Consumaţi vitamina D

Vitamina D joacă un rol important în susţinerea sistemului imunitar, ajutând organismul să producă anticorpi, care pot lupta apoi împotriva bolilor, spun medicii. 

Vitamina D este trimis─â ├«n diferite zone ale corpului t─âu, inclusiv oase, intestine, colon, creier ┼či celulele imune.

5. Faceţi din somn o prioritate

Somnul suficient ajut─â corpul nostru s─â se refac─â dup─â stresul cotidian - at├ót fizic c├ót ┼či mental - ┼či promoveaz─â o mai bun─â func┼úionare a sistemului nostru imunitar.┬á

6. Spălaţi-vă des pe mâini

image

Sp─âlarea regulat─â a m├óinilor v─â va ajuta s─â ┼úine┼úi viru┼čii ┼či bacteriile departe de ochi, nas ┼či gur─â

7. Faceţi sport regulat

├Än acest fel pute┼úi ┼úine agen┼úii patogeni ├«n afara pl─âm├ónilor ┼či c─âilor respiratorii, potrivit medicilor, ceea ce v─â poate reduce ┼čansele de a r─âci, a face grip─â sau alte boli.┬á

8. Renunţaţi la fumat

┼×ti┼úi deja c─â fumatul este r─âu pentru s─ân─âtate, ├«n multe feluri. Pate provoca ravagii ┼či daune directeÔÇŁ iremediabile anumitor organe, mai ales pl├«m├óni.┬á



Ultima or─â

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite