Greșelile care l-au costat viața pe colonelul de la ISU. Titi Aur: „Nicio conspirație! Nu avea cască și a pus mâna greșit pe ghidon”
0Moartea pompierului care ridicase, în 2020, autorizația staţiei GPL din Crevedia, a stârnit multe controverse. În timp ce unii vorbesc de o sinucidere, alții vorbesc despre teorii ale conspirației.

Colonelul Bogdan Georgian Pușcoi (50 de ani) a murit într-un accident de motocicletă, sâmbătă, 2 septembrie 2023, la o săptămână de la exploziile devastatoare din Dâmbovița.
„Nu e nicio conspirație!”
Bărbatul se afla la prima sa lecție de motocicletă, alături de instructorul său (60 de ani), și și-a pierdut viața într-un accident ciudat produs într-un poligon pentru motociclete din comuna Ulmi, județul Dâmbovița. Instructorul a scăpat cu viață, fiind rănit.

Titi Aur, fost pilot de raliuri, a explicat, pentru „Adevărul” ce s-a întâmplat în acest eveniment. Specialistul în conducere defensivă spune că nu se poate vorbi de nicio încercare de asasinare a bărbatului și a indicat prima mare greșeală: neportul căștii de protecție.
„Nu e nicio conspirație, pentru că o conspirație nu o faci așa oricum și moare doar ăla care trebuie. Dacă dădea o mașină peste el, mai ziceam. S-a urcat pe motocicletă fără cască, nu știu dacă amândoi sau doar cursantul, lucru care este inadmisibil. Când știi că te urci pe motor, motocicletă, bicicletă, ar trebui să îți pui casca pentru că cea mai periculoasă lovitură este la cap. A acceptat, i-a permis, era în fața lui. Nu poți să spui că era cu spatele și nu avăzut”, ne-a spus Titi Aur.
Pe de altă parte, o altă posibilă greșeală pe care ar fi făcut-o instructorul este că nu i-a spus bărbatului cum să țină mâna pe ghidon.

„Cel care te invață, care te instruiește trebuie să îți spună că atunci când pui mâna pe ghidonul motorului, mâna din dreapta unde ai accelerația trebuie să o pui cât mai aplecată spre spate. Mâna să fie în sus, tu să fii cât mai jos. Măsura de siguranță e bună pentru că dacă te urci țărănește pe motor și ții mâinile așa cum îți vin, când pleci de pe loc și când iei de pe ambreiaj, cu dreapta accelerezi. Când accelerezi, normal corpul pleacă înspre spate. Tu ce faci? Te ții și mai strâns de ghidon și atunci accelerezi și mai tare. Cu cât accelerezi mai tare nu mai ai cum să te controlezi și nu îți vine să dai drumul la ghidon, te sperii pur și simplu. Eu cred că asta s-a întâmplat acolo, nu cred că s-a sinucis, nu cred că l-a împins nimeni în gard. Dacă avea cască în cap, orice s-ar fi întâmplat scăpa.”, adaugă fostul pilot.
Colonelul Pușcoi a fost șeful Inspecției de Prevenire - compartiment din cadrul ISU Dâmbovița, până în 2021, atunci când a ieșit la pensie. Inspecția de Prevenire este cea care a retras toate autorizațiile de funcționare ale stației GPL din Crevedia.
Poligonul în care s-a întâmplat accidentul se află în comuna Ulmi, de lâgă Târgoviște, utilizat de toate școlile de șoferi din Dâmbovița, iar intrarea este gratuită.